38 - Cairns 2

22 april 2011 - Cairns, Australië

22 april 2011

Heerlijk wakker worden in zo'n hotelkamer. Geen klagen. Op ons gemak ontbeten, we hadden nog wat over uit de camper en hebben dat opgemaakt. Om 10 uur zijn we op pad gegaan om Cairns te ontdekken. Jammergenoeg  voor ons is het Goede vrijdag en zijn heelveel winkels gesloten maar toch nog genoeg voor ons! We zijn naar het Treinstation gelopen en kwamen langs verschillende mooie oude gebouwen. De temperatuur steeg al gauw en we besloten naar het zwembad in Cairns te gaan. Het is een gigantisch mooi aangelegd bad. Alleen gescheiden door een wandelpad van de zee. Langs alle kanten van het zwembad zijn banken in het water dus je kan de hele dag blijven zitten. Onze spullen hadden we voor de zekerheid maar in een locker gedaan, we zijn immers weer in een grote stad! Na 2 uurtjes in het bad gelegen te hebben zijn we terug gelopen naar ons hotel. De temperatuur is 34 graden maar bij jullie is het nu ook lekker weer heb ik begrepen. De rest van de middag hebben we alweer bij het zwembad van het hotel doorgebracht. Dat is ook een mooi aangelegd bad met een zwembad bar. Nee, geen bier gedronken. Gisteravond hebben we heerlijk gegeten en de avond wandelend doorgebracht langs de boulevard. Cairns is een mooie plaats met nog een dorps karakter. Wat ons wel opvalt is dat hier heelveel Chinezen en Japanners zijn. Wat de connectie van hen met Cairns is moeten we nog achter zien te komen. Het is nu 7 uur 's avonds en we gaan zometeen weer uit eten. Genoeg keuze hier maar waarschijnlijk wordt het een 1,2,3 Pizza.

1. marieke van otterloo:
    22 april 2011
    Dank weer voor jullie leuke verslag! En voor alle leuke verslagen.
    Goede reis terug, lieve groet, Marieke.