34 - Perth

31 januari 2017 - Perth, Australië

31 Januari 2017

De wekker ging om 7 uur. Gisteravond kwamen we erachter dat we vandaag de camper moesten inleveren, oeps. Wij dachten dat we nog 1 dag hier zouden zijn. Gelukkig kwamen we er nog op tijd achter. Dus de tassen inpakken en de camper leegruimen. Het was echt weer om in te pakken, het regende. Het inpakken ging voorspoedig en de boodschappen uit de camper konden we kwijt aan de buurvrouw op de camping, die was er erg blij mee. Na alle tanks geleegd te hebben en de Tomtom ingesteld op Apollo in Perth gingen we op weg. De afstand was maar 40 km en om 12 uur waren we bij Apollo. Het was druk in het kantoor en toen we aan de beurt waren was het afhandelen zo gebeurd. Ze hebben nog geprobeerd de CD uit de speler te halen maar ook toen de speler helemaal uit de auto was geschroefd lukte het nog niet om de cd eruit te krijgen. Ik zei tegen de monteur dat als hij de cd eruit kreeg hij die mocht hebben maar dat het wel Nederlandstalige muziek was, hahaha. Na een laatste blik op onze Apollo werden we opgehaald door de taxi die ons naar het hotel in Perth zou brengen. Om 2 uur kwamen we in het Quality Ambassador Hotel aan en kregen kamer 212. De kamer zag er mooi uit en na wat gedronken te hebben zijn we Perth in gegaan. We zitten ongeveer een kwartier lopen uit het centrum, bij de Swanriver en de historische gebouwen dus dat is mooi. Ook is het zo dat de bussen binnen een bepaalde ring allemaal gratis zijn. Nou dat is helemaal mooi, we zitten binnen die ring. Toch besloten we te gaan lopen, even de sfeer proeven van Perth. We hebben wat door de stad geslenterd, en wat oude gebouwen bewondert. Oud en nieuwe gebouwen staan hier zij aan zij en het kan. Na een paar uur slenteren begonnen onze voeten te protesteren en zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. De Foodmall was al gesloten dus die viel af. We besloten voor het Pizza restaurant Alfred’s te gaan. We moesten de trap af en het was erg klein en erg druk, vaak een goed teken. Aan de bar werd ons uitgelegd dat jezelf voor een tafeltje moest kijken. Het restaurant was leuk aangekleed en ingericht. Een beetje mafioso-achtig. Een heerlijke Pepperoni pizza hebben we gegeten. Na een gezellige avond vertrokken we weer lopend naar het hotel. ’s Avonds ziet Perth er mooi verlicht uit.