28 - Margaret River

25 januari 2017 - Margaret River, Australië

25 Januari 2017

Het was weer een zonnige ochtend alhoewel de camper in de schaduw stond. De stoelen en tafel op een zonnige plek gezet voor het ontbijt. Carin was al buiten en was in gesprek met een jongen die vogelvoer bij zich had en daar alle papegaaien mee naar zich toe lokte. De papegaaien zaten op zijn arm en op zijn hoofd. De jongen was helemaal gek van de papegaaien, even later mocht Carin ook delen in de vreugde en zaten de papegaaien ook bovenop haar. Ik keek toe op gepaste afstand, ik heb het niet zo op dat gefladder om je heen. Helaas ontsprong ik niet de dans want toen we even later zaten te ontbijten zaten ze ook boven op mij. Pfff. Ik zag ook nog een kookaburra zitten, de eerste die we zien. Na het ontbijt de boel weer ingepakt en zijn we om 09.00 uur op weg gegaan naar uiteindelijk Margaret River. Maar eerst volgen we de toeristische route naar Cape Leeuwin, daar komen 2 oceanen bij elkaar. De Indian Ocean en de Southern Ocean en er staat ook nog een mooie Vuurtoren uit 1895. Cape Leeuwin kon je bezoeken tegen betaling en dan kon je gebruik maken van de audio toer. We werden gewaarschuwd om op de paden te blijven ivm slangen. We hebben ze niet gezien de slangen. Wel een mooi uitzicht op de vuurtoren en de oceanen. Het is behoorlijk warm maar hier staat een heerlijk windje. Op de terugweg nog even het bijbehorende cafe bezocht en hebben we scones gegeten met een kop koffie. Daarna de camper weer opgezocht om verder te gaan. We zien onderweg weer veel boerenbedrijven en er staan er ook veel te koop. Koeien in alle kleuren, zwarte Angus, bruine koeien, witte koeien en zwart-witte koeien, het zullen wel verschillende rassen zijn maar het blijft een koe. Alpaca’s en schapen hebben we ook nog in de wei gezien. Ook nog mooie gekleurde papegaaien gezien. Nou dat was het weer wat betreft de dieren. De omgeving landelijk en minder weids maar nog ruim genoeg. We zien weer veel wijnranken en wijnhuizen, sommige bieden gratis proeven aan! Weer door veel nationale parken gereden en uiteindelijk in Margaret River aangekomen om ongeveer 14.00 uur. Eerst even door het plaatsje gereden. Het is een grote plaats voor hier, bij ons valt het nog onder de noemer dorp. Het ziet er gezellig uit maar dat zullen we morgen verder gaan aanschouwen. Eerst maar de camping opgezocht. De Margaret River Touristpark. Helaas kunnen we hier maar 1 nacht staan omdat alles vol zit ivm Australia Day, op 26 januari. Dat is balen. De camper op de plek gezet en eerst maar eens kijken waar we morgen terecht kunnen. Het plaatsje Busselton zit ook vol, bij het plaatsje Bunbury konden we een cabin huren, de camping had geen plek. Dus de cabin maar gehuurd, is weer eens wat anders! Nadat geregeld te hebben zijn we naar het zwembad gegaan waar we nog van de zon hebben kunnen genieten.

196,8  km

camping: Margaret River Touristpark

1. Elly:
    27 januari 2017
    Haha Tanee, wat zal hij blij zijn geweest dat jullie mochten gaan rijden. Weg bij de"vogels"!