29 - Bunbury

26 januari 2017 - Bunbury, Australië

26 Januari 2017

Een nieuwe dag met volop zon. Ontbijt gemaakt de boel ingepakt en gaan met die banaan. Eerst even boodschappen gedaan in Margaret River en het dorp even verkend. Margaret River en deze streek is een favoriet vakantie oord voor de bewoners uit Perth. We verlieten Margaret River en gingen richting Busselton, we volgen HWY 10. Oh ja het is vandaag Australia Day, nou we zijn benieuwd wat we daarvan merken. Toen we onderweg door het plaatsje Cowaramup reden zagen we de lokale bevolking naar het park gaan voor waarschijnlijk het gratis ontbijt. Het zag er feestelijk uit en het was een leuk dorp. De rest van de route was het vooral erg druk op de weg, zijn we niet meer gewend. Rond half 11 kwamen we in Busselton aan, de camper geparkeerd en even wat gedronken. Terwijl we daar stonden kwam er water onder de camper vandaan en niet een klein beetje ook. Nou dat probleem bekijken we wel als we weer weg rijden. Alle lampjes van het dashboard gaven geen probleem aan, dus afwachten maar. Eerst naar de pier van Busselton gelopen, de langste houten pier van het Southern Hemisphere waar bovendien ook nog een treintje op rijd. De pier is 1,841 km lang en de entree 3 dollar p.p. als je ging lopen. Nou we hadden onze ochtend gymnastiek nog niet gehad dus we zijn gaan lopen. De zon stond hoog aan de hemel en het was 33 graden, pffff. Onderweg wel veel vis gezien en zelfs een krab. Je kon vanaf de pier ook een onderwaterwandeling maken maar dat lieten we graag aan anderen over. Nadat we terug waren van de pier zijn we even het water in gegaan om af te koelen, onze voeten stonden in de brand. Nou dat worden weer blaren, niet zo handig op slippertjes in die hitte. Het was gezellig druk op het strand en iedereen vierde Australia Day aan het strand, denk ik. Terug bij de camper aangekomen was het water onder de camper opgedroogd en lekte er niets meer. Was het waarschijnlijk toch de Airco geweest! De camper gestart en zonder problemen op pad gegaan naar Bunbury. Daar kwamen we om kwart over 2 aan bij Bunbury Glade Caravan Park en konden we naar Cabin E. Nou onze verwachting werd overtroffen. Een gezellig huisje met alles erop en eraan behalve douche en toilet. Weer eens wat anders. De camper konden we voor het huisje parkeren, paste net. Na wat spullen overgeheveld te hebben van de camper naar het huisje zijn we naar het zwembad gegaan. Tijd om af te koelen. Na daar een paar uur vertoeft te hebben zijn we terug naar het huisje gegaan om te koken. ’s Avonds werden we nog aangenaam verrast door het vuurwerk dat werd afgestoken vanwege Australia Day. We konden het goed zien vanaf de camping en het was een erg mooi vuurwerkschouwspel.

105 km

camping: Bunbury Glade Caravan Park