36 - Perth

2 februari 2017 - Perth, Australië

02 Februari 2017

De laatste dag……..het is bewolkt. Hoe gaan we die besteden? Perth heeft 4 bussen die een bepaalde route rijden en die ook gratis zijn. Ze leggen alle 4 een andere route af en op bepaalde punten kan je overstappen. We besloten de Rode lijn te nemen en te kijken waar die ons zou brengen. We zagen wat meer van Oost Perth maar de bus reed niet echt op toeristen snelheid. We besloten bij het station uit te stappen en verder te voet te gaan. We kwamen bij een ander winkelcentrum uit maar veel van dezelfde winkels. We zijn op een terras gaan zitten en hebben daar koffie gedronken en mensen gekeken. Ook treden er op gezette tijden straatartiesten op, zo zagen we een jongeman de didgeridoo bespelen en het klonk goed. Inmiddels was de zon weer door het wolkendek heen en was het weer flink warm, zo’n 29 graden. Na de koffie zijn op op pad gegaan om een koffer te kopen.1 van de weekendtassen heeft het bijna begeven en ik denk dat ie de terugreis niet overleefd. Missie geslaagd een mooie koffer erbij. We hadden inmiddels genoeg winkels gezien en besloten te gaan eten bij een restaurant waar we eerder langs waren gekomen. We konden daar heerlijk op het terras zitten en hebben daar lekker gegeten. Carin spaghetti Carbonara en ik Nasi Goreng. Als toetje hebben we pancakes met bessen en aardbeien gegeten, mmmm. Wel gedeeld anders was het teveel. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan daar stond ons nog de schone taak om de koffers opnieuw in te pakken. Alles zit erin en allebei nog onder het gewicht van 20 kg. Vanavond vroeg slapen want morgenochtend staat de taxi om half 5 voor het hotel. Ik zeg welterusten.