33 - Coogeebeach / Fremantle

30 januari 2017 - Coogee Beach, Australië

30 Januari 2017

De wekker gezet om half 8 maar we waren al eerder wakker. Het regent buiten, zachtjes maar toch. Van heelveel druppels wordt je ook nat, bah. Vandaag gaan we naar Fremantle met de bus. De bus komt om het half uur en we hadden de bus van ongeveer 09.15 naar het busstation in Fremantle. Het busritje duurde ongeveer 20 minuten en het regende inmiddels flink. We hadden regenjassen aan en de paraplu omhoog. Tja, soms zit het tegen. Met onze plattegrond van Fremantle in de hand zijn we door Fremantle gaan dwalen. We begonnen bij “Round House”, de eerste gevangenis van Fremantle, helaas was deze nog gesloten dus konden we er alleen omheen lopen. Fremantle heeft nog veel oude gebouwen in Australische stijl. Ook staat Fremantle bekend om zijn Cappuccino Strip. Dus die hebben we ook bezocht en zijn neergestreken voor een Cappuccino en een brunch. 2 sneetjes brood gedoopt in ei en daarna gebakken met boven aardbeien, want het moet wel gezond blijven, overgoten met Maple leaf syrup. Nou dat smaakte wel. Vervolgens zijn we naar de Fremantle Prison gelopen en hebben daar een rondleiding geboekt. De gids wist een hoop te vertellen. De Fremantle Prison is gebouwd door en voor gevangen in 1850. Het is de grootste gevangenis van West Australie en nog het meest intact. De gevangenis werd in 1991 gesloten. De rondleiding was erg interessant. De regen bleef ons achtervolgen hoewel we soms dachten dat het zonnetje doorkwam. We besloten wat te gaan eten in het Fremantle hotel. Na nog wat winkels te hebben bezocht zijn we terug gelopen naar het station om de bus weer terug te nemen, het was inmiddels half 6 en de bus zou om kwart voor 6 bij de halte zijn, gelukkig kwam de bus wat eerder. Na een ritje van 20 minuten stonden we om 5 over 6 weer bij de camping. ’s Avonds in de camper gelezen.

camping: Coogee Beach caravanpark

1. Elly:
    1 februari 2017
    Kijk, dat zijn nou cellen! Interessant.
  2. Sandra:
    1 februari 2017
    het dorpje stadje? ziet er leuk uit die hotelkamer ook hahaah en dat lekkere ding met die aardbeien ook geniet er nog maar van groetjes van ons