32 - Coogeebeach / Fremantle

29 januari 2017 - Coogee Beach, Australië

29 Januari 2017

Om 9 uur verlieten we ons buitenverblijf in Bunbury. Het is bewolkt dus een mooie dag om te rijden. We nemen HWY 1, die loopt het dichtst langs de kust. Onderweg nemen we ook nog een toeristische drive en komen langs mooie stukjes natuur. Bij Harvey Estuary zijn we gestopt en hebben we gepicknickt aan het water. We zaten vlak bij een boothelling en het was interessant om te zien hoe de bootjes vanuit het water op de trailer gingen. Na de picknick zijn we verder gereden en kwamen we in Madurah aan. Een grote plaats, verdeeld door water, niet echt een centrum maar wel hele mooie huizen. Na Mandurah kwam Rockhampton. Een plaats die helemaal aan het water ligt met veel picknickplaatsen en meer dan genoeg parkeerruimte. We zijn gestopt bij Safety Bay in Rockhampton omdat we suffers in het water zagen, de eerste surfers! Weliswaar surfers met een windscherm, weet fff niet hoe je dan noemt, hihi. Was spectaculair om te zien als ze sprongen maakten. Verbazend dat ze niet in elkaar verstrengeld raakten. We verlaten Rockhampton en onderweg al een paar keer kleine regenbuien gehad. Het zonnetje hebben we nog niet gezien vandaag. Na Rockhampton komt Fremantle, daar gaan we op de camping staan. We hadden een camping uitgezocht die dicht bij het centrum van Fremantle ligt. De Tomtom gaf al een raar teken aan in het scherm, we dachten, de camping ligt vast aan een doodlopende weg! Toen we in de buurt van de camping kwamen stond er politie en mochten we niet de weg in naar de camping. Dan maar omrijden en van de andere kant proberen, helaas stond daar ook politie en het was te druk om te vragen wat er aan de hand was. Dus maar terug gereden naar een camping die we ervoor hadden zien liggen bij Coogee Beach. Eerst nog verdwaald in een woonwijk, we hadden Tomtom niet ingesteld dat alsnog gedaan, toen waren we er zo uit. Aangekomen bij Coogee Beach eerst even naar het strand gelopen daar stond een flink wind, toch waren ze aan het zwemmen. Er kwam een mager zonnetje door. Daarna naar de camping Cogee Beach caravanpark gereden en gereserveerd voor 3 nachten. We kwamen om 15.00 uur aan en konden nog buiten zitten, weliswaar met af en toe een regenspetter. Even later kwam de zon nog door en konden we zelfs nog buiten eten.

198,3 km

camping: Coogee Beach caravanpark