27 - Pemberton

24 januari 2017 - Pemberton, Australië

24 Januari 2017

Vanmorgen heerlijk in het ochtendzonnetje ontbeten. Nog even gekeken of de kangaroo nog ergens aanwezig was maar deze helaas niet meer gezien. Na douchen en de camper gereed klaar maken zijn we vertrokken. Het was ongeveer half 10 toen we wegreden richting Bow-Bridge want daar begon de toeristische route naar de Valley of the Giants voor de Tree Top Walk. Dit zijn enorme Tingle Trees / Karri bomen die wel 70 meter hoog kunnen worden. Tussen de bomen door hebben ze een Tree Top walk aangelegd zodat je op het hoogste punt 40 meter boven de grond staat en de bomen nog boven je uitsteken. Enorm dus. De onderkant van de boom is soms uitgebrand waardoor het lijkt of de boom op 2 benen staat. Je kan er zelfs in staan zo groot is het uitgebrande deel maar de boom blijft doorgroeien. We maken ook nog een wandeling langs het andere deel van het park waarin nog meer uitleg wordt gegeven over de andere soorten bomen en struiken. Rond 12 uur vertrokken we uit de Valley of the Giants en vervolgden we onze toeristische route om uiteindelijk weer op de South Coast HWY uit te komen. Het landschap onderweg is liefelijk, glooiend en we zien weer veel koeien, schapen en boerderijen. We zien onderweg zelfs nog Emu’s en Alpaca’s. Langs deze route veel wijngaarden met wijnhuizen, dat is aan ons niet besteed dus wij gaan daaraan voorbij. We passeren Walpole, een kleine plaats en bij Northcliff nemen we de toeristische weg, de 10 naar Pemberton. We rijden van het ene nationale park in het andere nationale park. Aangekomen in Pemberton gaan we op zoek naar de Glouchester Tree, die je mag beklimmen tot in de top als je dat zou willen. We hebben ze zien klimmen en we zijn zelf een wandeling gaan maken door het bijbehorende nationale park. Ook hier weer van die gigantische hoge bomen en mooie bloeiende struiken. Na de wandeling nog even naar de klimmers gekeken en zelf een ook even een paar treden opgeklommen maar alleen voor de foto. :) Daarna nog even de camper volgetankt en zijn we op zoek gegaan naar de camping. We kwamen om ongeveer 16.00 uur aan op de camping. Een eenvoudige camping maar alles wat we nodig hebben is er.

175.2 km

camping: Pemberton Caravan Park

1. Teddy:
    25 januari 2017
    Tanja: G E F E L I C I T E E R D! ! !
    Gisteren 40 jaar in dienst bij de KLM.