37 - Cairns

21 april 2011 - Cairns, Australië

21 april 2011

Vroeg op om de laatste restjes in te pakken. We hebben nu 2 weekendtassen, 2 rugzakken, 3 tassen met van alles en nog wat. De resterende boodschappen en de spullen die we extra hebben gekocht, zoals een parasol en een stoel hebben we aan de nieuwe overburen gegeven, een Spaans stel. Ze waren er blij mee, vooral met ons muskieten net. Gelukkig stond vandaag de zon niet hoog aan de hemel maar het was wel hot, zo'n 30 graden. Toen we klaar waren met het inpakken van de laatste spullen hebben we nog ontbeten en zijn we op pad gegaan. Tja het wordt ons laatste ritje in onze Apollo. Het afscheid nemen gaat beginnen. De route vanaf Port Douglas gaat langs de kust, echt vlak langs de kust. Hoera! De afstand was niet veel, ongeveer 65 km en we arriveerden om ongeveer half 12 bij Apollo in Cairns. Daar nog onze klacht besproken en een tegemoetkoming gekregen voor de gemaakte kosten. Verder was alles ok en na een emotioneel afscheid van onze Apollo ;( werd er voor ons een taxi gebeld om ons naar het hotel te brengen. Om 1 uur waren we in het hotel, Novotel Oasis in Cairns en na het inchecken konden we meteen in onze kamer terecht. Op de kamer even wat gedronken en was het tijd om Cairns te gaan verkennen. Het is niet zo'n grote stad en volgens ons aardig te belopen. We zijn naar de Esplanada gelopen aan het strand. Het is eb, en de krabben waren weer druk in de weer. Ook zijn we langs de Pool gekomen waar iedereen gratis kan zwemmen, poedelen enz. Daarna nog wat winkels bekeken en zijn we terug gelopen en hebben nog gezwommen in het hotelzwembad. Daarna zijn we ons op gaan frissen voor het diner. Even spannend wat het gaat worden want zover is het nog niet. Eet smakelijk allemaal.

Totaal 65 km afgelegd.

Novotel Oasis in Cairns

1. Stef en cees:
    21 april 2011
    Hi ,Wat is dat ik mis het biertje vandaag hihih geniet nog even . Wij doen dit ook bij ons hier ook super weer.
    Groetjes Cees en Stef