35 - Port Douglas 5 - Kuranda

19 april 2011 - Kuranda, Australië

19 april 2011

Ja, de wekker ging vanmorgen om half 7 af, rise and shine.  Om kwart over 8 werden we opgehaald voor onze excursie naar Kuranda. Na nog wat andere mensen opgehaald te hebben gingen we op weg. De route ging grotendeels langs de kust, echt langs de kust en het uitzicht was fantastisch. De chauffeur attendeerde ons op een grote groep wallebies in een grasweide bij de paarden. Het blijft elke keer weer een mooi gezicht. Om half 10 arriveerden we bij Freshwater Station, vanaf daar vertrekt het treintje naar Kuranda. Na een kop koffie en even rondgekeken te hebben was het tijd om te vertrekken met de trein. We hadden wagon 2 toegewezen gekregen en konden aan het raam zitten. Het treintje, de coupe’s zijn van hout slingert zich door het landschap via 15 tunnels. Het bouwen van de spoorlijn is een monsterwerk geweest en daarbij zijn vele doden gevallen. De trein slingert zicht door de bergen heen en we hadden een mooi uitzicht op het regenwoud en de Barron Falls. Onderweg stopte het treintje bij de Barron Falls om van het uitzicht te genieten. Na een rit van anderhalf uur kwamen we in Kuranda aan. Daar hadden we ruim 2 uur de tijd om het plaatsje door te wandelen. Het is een kunstenaarsdorp met souvenirs winkels. In de galeries hangt veel Aboriginal kunst. Een leuk plaatsje om even door te wandelen. Om kwart voor 2 moesten we naar de Skyrail, kabelbaan, om ons naar beneden te begeven. We zaten met zijn tweeën in de gondel en gingen nu hoog over het regenwoud. Onderweg konden we 2 keer uitstappen, de eerste keer bij de Barron Falls om de Falls van dichtbij te bekijken en bij de tweede stop konden we een over een boardwalk een wandeling door het regenwoud maken. De bomen zijn enorm hoog en elke boom en struik vecht voor zonlicht. Tja, woorden schieten tekort. De hele terugtocht duurde al met al een uur. Om kwart voor 3 waren we beneden en werd er nog een foto gemaakt bij aankomst met de gondel. :) Een leuk souvenir. Het was even wachten op de bus maar dat was niet erg konden we nog even nagenieten. Uiteindelijk waren we om half 5 weer terug op de camping en een ervaring rijker.

Nou het is weer tijd voor ..........

Totaal 0 km afgelegd.

Pandanus Caravan Park - 38 dollar

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly:
    een frisje????????
  2. paula:
    19 april 2011
    wat een prachtige reis en indrukken en jullie reis verslag ik geniet met jullie mee ,koek is haast op Wens goede reis naar Nederland Hoopde Dames gauw te zien met mooie verhalen uit verre Australie.. Vele groetjes en gezondheid Paula