33 - Port Douglas 3

17 april 2011 - Port Douglas, Australië

17 april 2011

Vandaag geen wekker gezet en een uurtje langer geslapen. Het lukt niet echt om uit te slapen hier. Zat toch al om 8 uur buiten met mijn laptop. En als de zon over de bomen heen komt staan we in de volle zon en is het zoeken naar de schaduw. Na het ontbijt hebben we de tas ingepakt voor het strand. Het is ongeveer 10 minuten lopen vanaf de camping. Op het strand kan je zowaar bedjes met parasol huren en dat hebben we dan ook gedaan. Lekker luxe genieten op het strand. Aan de verhuurder van de bedjes gevraagd of we konden zwemmen in het afgezette gebied en hij zei dat het voor 99,99% stringer vrij was. Dus toen het te warm werd zijn we het water ingegaan, de temperatuur van het water is heerlijk. De strandwachten gaan regelmatig met netten controleren of er stingers zijn. Tegen de stingers heb je speciale wetsuits. Het uitzicht is schitterend, de zee is kalm wat wil je nog meer! Om half 3 zijn we opgestapt en terug naar de camping gelopen en hebben daar eerst een duik in het zwembad genomen om af te koelen van de wandeling. Om half 4 gingen we op pad naar de haven voor onze excursie met Lady Douglas, een radarboot. Bij het aanmelden werden we verwelkomt met een drankje naar keuze. De boot vertrok om half 5 en doet de Dickson Inlet, dit is geen rivier maar een uitloper van de zee. We vaarden langs de Mangrove, zagen verschillende vogels waaronder, valk, arenden en een heron en nog andere kleinere soorten. De catfish kwam nadat de kapitein kattenvoer (Friskies) in het water had gegooid. Het duurde even maar daar kwamen ze en aten alle friskies op. Wat een grote bek hebben die vissen. Na de vissen kwamen de arenden en de valk langs vliegen. Zijn toch mooie vogels. We voeren verder en een en al mangrove zagen we. Totdat we langs het golfveld kwamen daar zag een van de medeopvarenden een krokodil op het golfveld, bek wijd open. Dus de boot werd in zijn achteruit gezet zodat iedereen de Krokodil goed kon zien. Volgens de kapitein was het de grote krokodil zo’n 4 meter schoon aan de haak. Gelukkig was de krokodil op veilige afstand maar wat een geluk hadden we weer! De boot vaarde verder nog door de haven van Port Douglas en zagen we de zonsondergang. Na de tocht van anderhalf uur meerden we weer aan in de haven en besloten we daar bij Hoghs Breaths wat te gaan eten. Een steakhouse en het zag er gezellig druk uit. We aten een heerlijke steak en als dessert Strawberry Pav mmmmmmm. In het donker terug lopen naar de camping was ook een hele uitdaging. Het zit er weer op voor vandaag, weer een hoop gezien.

Totaal 0 km afgelegd.

Pandanus Caravan Park - 38 dollar