32 - Port Douglas 2

16 april 2011 - Port Douglas, Australië

16 april 2011

De wekker ging vandaag weer om 7 uur. We hadden geen haast maar een blik naar buiten en we zagen een stralende blauwe lucht. De camper stond in de schaduw dus hadden we dat niet meteen door. Hup eruit en lekker buiten koffie drinken in de heerlijke ochtendzon. Om half 10 gingen we op weg naar de helikopter die ons het Great Barrier Reef vanuit de lucht ging laten zien. Het was een korte wandeling en dat was maar goed ook want het werd alweer behoorlijk warm, zo’n 30 graden. Om tien over tien kwam de piloot Brandon, een vlotte jonge vent aangereden. Hij vertelde ons dat we alleen waren, wauw een privé vlucht!! Na een korte veiligheidsinstructie vertrokken we voor de vlucht van 25 minuten. Carin voorin naast de piloot en Tanja achterin. Achterin was het raam wat open kon groter en dat was beter voor de foto’s. De piloot vertelde onderweg wat er te zien was. Een geweldige vlucht, een strakblauwe hemel, rimpelloos water en een fantastisch uitzicht. We hebben het Reef gezien, wat schildpadden, een rog en een haai. Woorden schieten tekort, een ervaring om niet te missen. Na de vlucht werden we teruggebracht met de auto naar de camping. Eerst maar even afkoelen in het zwembad!! Snel omgekleed en op pad gegaan, we zijn naar de haven gelopen en hebben onze boot voor morgen zien liggen. Vanaf de have doorgelopen naar het centrum. Een leuk centrum met vooral heelveel restaurants en pubs. In een van de restaurants hebben we geluncht. Na onze ervaring met de lunch van gisteren dachten we nu iets kleiners te nemen. Tanja koos voor een Tunaroll en Carin voor een open cheese sandwich. Allebei hadden we een gezonde cocktail van vers fruit. De lunch kwam en we schrokken ons door, de lunch was weer net zoveel als gisteren. We lieten het ons goed smaken. Op het terras spraken we een Nederlands echtpaar en na wat heen en weer geklets vertelden zij ons dat zij op de andere camping zouden gaan staan en zij vroegen of wij daar ook stonden. Nee, wij staan op Pandanus vertelde wij. Ze waren al een poosje onderweg en wij waren de enige Nederlanders die ze gesproken hebben. Na de lunch liepen we via het strand terug naar de camping en snel weer een verkoelende duik genomen. Vanuit het zwembad dachten we het Nederlandse echtpaar aan te zien komen en ja hoor, ze staan recht tegenover ons en wij werden verwelkomt met de begroeting “nou dat is ook toevallig”, ja, ja! Lekker nog buiten gezeten en nu is Tanja pannenkoeken aan het bakken. Ze ruiken lekker dus ook voor jullie smakelijk eten en tot morgen.

Totaal 0 km afgelegd.

Pandanus Caravan Park - 38 dollar

's Avonds op de TV gehoord over een aardbeving in Townsville. Hier niets aan de hand en niets gemerkt!

1. Edwin & Arno:
    17 april 2011
    Hoi meiden,
    Wat leuk, maar ook eng zo,n helicopter vlugt.
    Gelukkig hebben jullie nu beter weer en de foto,s zien er geweldig uit, om jaloers op te worden .
    Geniet nog even van jullie mooie reis.

Arno en Edwin.
  2. Elly:
    17 april 2011
    Toch ook wel pannenkoeken gebakken voor je overburen he!!!!! hahahaha
  3. marieke van otterloo:
    18 april 2011
    He, heerlijk jullie verhalen. Ik geniet mee. Bij ons is het ook lekker weer. Met blote armen de straat op kan af en toe best. Geniet lekker verder van jullie geweldige reis! Lieve groet, Marieke.