31 - Port Douglas

15 april 2011 - Port Douglas, Australië

15 april 2011

Vanmorgen weer wakker geworden met een stralende zon. Lekker rustig van de vroege ochtend genoten en na een lekker ontbijt gingen om kwart voor 10 op pad.  De eerste stop was bij de benzinepomp in Atherton. Ja onze Bertha moet ook drinken. Atherton is een leuke plaats met een dorps karakter. Echt zoals wij Australië kennen. We besloten de toeristische weg naar Port Douglas te nemen. Als snel kwamen we bij The Tolga Woodworks aan, een restaurant en galerie. We zijn gestopt en hebben wat souvenirs gekocht. De volgende stop was The Peanutfarm. Dat hadden we nog nooit gezien. Leuk om eens te zien waar al dei lekkere pinda’s vandaan komen. Natuurlijk ook hier wat ingeslagen. Het landschap onderweg is mooi en afwisselend. We zijn langs een swamp, bushland en hooggebergte gereden. Ondanks ons zoeken naar Koala’s, kangoeroes, krokodillen en slangen hebben we deze vandaag niet gezien. Wel weer mooie vlinders en vogels, waarvan er 1 de Rainbow Lorikeet heet. Nou die doet zijn naam eer aan. Als die vliegt zie ja alle kleuren van de regenboog. In Port Douglas zijn we eerst naar het strand gereden en daar hebben we heerlijk geluncht. Uitzicht op de Koraal zee dus wat wil je nog meer. De lunch viel echter wat groter uit dan gepland dus diner hebben we maar overgeslagen. Na de lunch zijn we naar de camping gereden en hebben we eerst wat gedronken. Tja het is erg warm hier! Daarna hebben we 2 excursies geboekt, morgen gaan met de helicopter naar het Great Barrier Reef en overmorgen met de radarboot ‘Lady Douglas’ op zoek naar krokodillen in het wild, uiteraard op veilige afstand. ‘s Middags gezwommen en ‘s avonds lang buiten gezeten, de temperatuur is heerlijk.

Totaal  125 km afgelegd.

Pandanus Caravan Park - 38 dollar

1. Elly:
    17 april 2011
    Nou we laten ons verrassen! :-)