30 - Atherton

14 april 2011 - Atherton, Australië

14 april 2011

Vanmorgen werden we gewekt door werklui die de ravage van de orkaan kwamen opruimen. 3 vrachtwagens vol met van alles en nog wat werd afgevoerd. Genietend van een kop koffie bekeken wij hoe er druk gewerkt werd. Na het ontbijt reden we weg en hebben we eerst nog wat boodschappen gedaan bij de IGA in Cardwell. Om half 11 gingen we op weg, de Bruce HWY vervolgend richting Innisfail. Voor Innisfail zouden we een binnendoorweg nemen. We reden door een plaats en zagen een uitnodigende Pub en we dachten daar koffie te gaan drinken. Toen we om de koffie vroegen werden we uitgelachen want die hadden ze niet, wel Bier. Dus dan maar een frisje, nou dat werd soda met ijsklontjes. De kroegbaas ging nog wel even kijken of ze vrouw thuis was om koffie te zetten maar dat zou dan even duren. Dus aan de soda met ijs, die we kregen van de kroegbaas. Verder had de kroegbaas nog te vertellen dat hij zat te wachten op de uitkering van de Orkaan en daarvan op vakantie zou gaan naar Hawai, daar was hij wel aan toe!

Was weer een bijzondere belevenis. We vervolgden onze weg en de Tomtom kon maar niet beslissen welke kant we op moesten en bleef maar gillen ‘make a U-turn’ dus de tomtom maar uitgezet en verder op de kaart gereden. We rijden de Atherton Tablelands in via weg 25. Het landschap heuvelachtig met af en toe behoorlijke hoogteverschillen. Het zou zo Oostenrijk kunnen zijn. Op weg 25 namen we de Waterfall drive, de eerste waterval was Ellinjaa Falls. Na flinke wandeling naar de voet van de waterval, en ja die moet je ook weer omhoog, konden we de waterval aanschouwen. (zie de foto’s) Terug bij de camper eerst even wat water gedronken vanwege de hitte. De volgende waterval was de Millaa Millaa waterval. Gelukkig was de wandeling naar deze waterval een stuk korter. De Millaa Millaa waterval was nog hoger en het water kwam met veel gebulder naar beneden. Terug bij de camper besloten we eerst een broodje te gaan eten alvorens verder te rijden. Op de route lag ook de bekende Fig Tree. Een klein boompje die groeit in een gastboom, de wortels groeien naar beneden. Het kleine boompje inmiddels groot wurgt de gastboom en zo ontstaat de Fig Tree. Heel bijzonder om te zien en hoe wreed. Bij de Fig Tree waren nog meer mensen en die wezen ons op een slang die heerlijk niets lag te toen onder aan  de Fig Tree. Brrrr, een lange slang en het was even zoeken waar de kop zat! Naam onbekend, wie het weet mag het zeggen. Om kwart voor 5 reden we de Big4 - Woodlands Tourist Park op en was het weer borreltijd. Toen we daar op ons gemak zaten zag Carin de kangoeroe zitten even verderop. Snel de camera gepakt om het vast te leggen. Hoera, onze eerste levende kangoeroe in het wild.

Totaal 245 km afgelegd.

Woodlands Tourist Park - Big4 27,70 dollar (Gratis internet)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl