29 - Cardwell

13 april 2011 - Cardwell, Australië

13 april 2011

Na weer zo’n mooie zonsopgang, tja geen foto’s gemaakt, liep de wekker weer om 7 uur af. Time to rise en shine en niet te vergeten we moesten de camping om “Ten on the dot” verlaten. We vonden dat wel grappig, op de camping was het niet druk en het liep nou ook niet echt storm! Om ongeveer 9 uur reden we de camping af en de zon stond alweer hoog aan de hemel. Wat nog wel een leuke anecdote is over eergisteren, 11 april het staat nu goed in het log, in Townsville toen we naar de Rockpool liepen. Onderweg kwamen we weer ‘werk aan de weg tegen’ maar nu als voetganger. We moesten een weg oversteken die ze aan het asfalteren waren. Nog voor we een voet op de weg hadden gezet kwam er een dame van ‘werk aan de weg’ ons escorteren maar ze was zo in paniek en liep maar aan ons te trekken dat wij de slappe lach kregen. Tot overmaat van ramp stapte ze op mijn slipper, die daardoor uitging. Honderdmaal excuses voor het ongemak en wij dachten wat een paniek om niets.

De weg vanaf Towsnville was weer grotendeels de Bruce HWY. Onderweg gestopt bij Rollingstone vanwege de naam. Maar Rollingstone was niet groter dan een rollingstone, ze hadden nog wel een Oorlogsmonument. De weg loopt langs het Paluma National Park. En verder behalve ‘werk aan de weg’ weinig spannends gebeurd. Om half 1 reden we Cardwell binnen en we zagen niets anders dan geknakte bomen en een behoorlijk aantal verwoeste huizen. Een storm langsgeweest? Het antwoord kregen we bij de information. In februari heeft Orkaan YASI huisgehouden in Cardwell. We vroegen of de camping wel open was en deze was inderdaag beperkt open. Dus wij op weg naar de camping en de camping heeft inderdaag ook behoorlijk geleden onder de orkaan maar ze waren druk in de opbouwfase en ze hadden een aantal plekken met stroom. Dus om 1 uur lagen wij gestrekt in het zwembad, oefenend voor de Olympische spelen! ‘s Middags nog een strandwandeling gemaakt. Helaas kunnen we hier ook niet zwemmen, nu vanwege krokodillen. ‘s Avonds uit eten gegaan in het restaurant van de camping en heb ik de Barramundi gegeten en Carin Beer Batherd flathead. Wij zijn geen viseters maar deze vis werd ons aanbevolen door Barry en Johanna die we ‘s middags in het zwembad hadden ontmoet. De vis smaakte heerlijk.

Totaal 170 km afgelegd .

Cardwell Beachcomber Motel & Touristpark - 37 dollar