28 - Townsville 2

12 april 2011 - Townsville, Australië

12 april 2011

Toen we vanmorgen om ongeveer 6 uur een blik naar buiten wierpen zagen we een schitterende zonsopgang. Echt zo’n zonsopgang van die tropische plaatjes. Daarna de ogen weer even gesloten en zijn we op half 8 opgestaan. Vandaag staat Townsville op ons programma. Dus na het ontbijt de bus genomen naar het centrum. Het ritje duurde niet lang en nog geen kwartier later stonden we bij de City Mall. Het centrum van Townsville is onderverdeeld in een shopping district en een restaurant district. Ook Townsville heeft weer een paar mooie oude gebouwen staan en mooi aangelegde parken. Jammer genoeg is het centrum ‘under construction’ en moesten we zigzaggend door het centrum. Maar als de renovatie helemaal klaar is mag Townsville er trots op zijn. Het deel wat klaar is ziet er gelikt uit. We besloten op zoek te gaan naar het Reef Aquarium. Het is het enige aquarium waarin levend koraal te zien is, dat komt omdat het aquarium met de getijden meegaat. Mooie en bijzondere vissen gezien. Nou ja de vis is niet mooi maar de kleuren. (zie de foto’s) Na 2 uur doorgebracht te hebben in het aquarium vonden we het wel genoeg en besloten we richting het strand te gaan. De haven bekeken en het 2,2 km lange strand afgelopen met af en toe een stop, pfff het valt niet mee in de hitte! Maar ons hoor je niet klagen hoor. Onderweg nog een duik genomen in het Memorial Baths. Hier trainden vroeger de olympische zwemmers vanwege het klimaat. Het zwembadwater was heerlijk en Ada Kok 1 en 2 (wij) trokken hun baantjes in het zwembad. Wat een verkoeling!

Om ongeveer half 6 waren we terug bij de camper en hebben we nog maar een duik in het zwembad genomen. We hadden het bad voor ons alleen, heerlijk.

Totaal 0 km afgelegd.

Rowes Beach Caravan Park - 38 dollar

1. Elly:
    12 april 2011
    Dus we kunnen jullie opgeven voor de nieuwe Olympische Spelen???