27 - Townsville

11 april 2011 - Townsville, Australië

11 april 2011

Na een warme nacht vol met sterren begon de dag goed. Mooi weer en ongeveer 29 graden. Dit is echt Queensland weer. We reden om ongeveer 9 uur de camping af en besloten eerst het plaatsje te gaan bekijken. Charterstowers is een oude mijnstad met vele mooie oude gebouwen, een echte Australische plaats, vinden wij. We hebben de hoofdstraat op en neer gelopen en hier en daar een winkel bekeken. Charterstowers is eigenlijk niet op onze route maar we vonden het zonde om het te laten liggen. Dus de route naar Townsville was grotendeels dezelfde weg als gisteren. Bij de Burdekin rivier een fotostop gemaakt en een paal gefotografeerd waarop alle floods met jaartallen staan.

De recente flood staat er nog niet bij! De brug op afstand gefotografeerd want in de rivier zitten krokodillen. Wat ben ik blij met de nieuwe lens op mijn fototoestel. De laatste dagen zien we veel vlinders onderweg, grote vlinders en verschillende kleuren. Ook dode wallebies (kleine soort kangoeroe) langs de weg maar nog geen levende gespot. Om 1 uur arriveerden we op Rowes Beach Caravan Park. We hebben een mooie plek met uitzicht op het strand en oceaan. Maar helaas kunnen we er niet in zwemmen vanwege stingers en geloof me als je wordt gestoken door een stinger schreeuw je harder dan de sirene van een ambulance. (Toch Elly?) Dus na het installeren van de camper zijn we op weg gegaan naar de Rockpool, zo’n 20 minuten lopen. We waren benieuwd hoe de Rockpool aan zijn naam kwam maar kwamen erachter dat dit vanwege de ligging is. Een mooi aangelegde (gratis) voorziening voor de bewoners van Townsville, compleet met BBQ’s en kinderspeeltuin met uitzicht op Magnetic Island. Het is een zoutwaterzwembad met gefilterd water uit de oceaan. Dus helemaal stinger vrij kunnen ze niet garanderen. Dit hebben we pas gelezen nadat we gezwommen hadden! De rest van de dag aan de Rockpool vertoefd. Overigens hebben bijna alle campings een eigen zwembad.

Totaal 150 km afgelegd.

Rowes Beach Caravan Park - 38 dollar