26 - Charterstowers

10 april 2011 - Charters Towers, Australië

10 april 2011

Vroeg vertrokken uit Airlie Beach en de zon stond al hoog aan de hemel. Om kwart over 9 reden we de camping af. Terug naar Proserpine en daar de Bruce HWY op. Toen we goed en wel op de Bruce HWY zaten zagen we rechts van ons boven de bergketen een regenbui, heel bijzonder. De bui bleef daar hangen en wij hadden er verder geen last van. Behalve de bergketens was het uitzicht weids met mooi vergezichten, niet te beschrijven maar geeft je wel een gevoel van vrijheid. Het is zondag en er zijn veel motoren op de weg, ook genietend van hun vrije dag. Onderweg veel gestopt om van het uitzicht te genieten. Het is verbazend hoe stil het kan zijn. We passeerden het plaatsje Bowen en Ayr. Op de kaart zagen we dat we bij Giru een andere weg naar Charterstowers konden nemen, een binnenweg. De vraag was, vanwege de FLOODS of de weg begaanbaar zou zijn maar we besloten het wagen. De weg was goed begaanbaar totdat ik (carin niet) een vrachtwagen aan zag komen waarbij het water aan beide kanten omhoog spoot. Toch doorgereden en inderdaad de weg stond blank maar was niet onbegaanbaar, dus langzaam erdoorheen gereden en verder geen problemen ondervonden. Het weer is prima zo’n 29 graden en geen wolkje aan de lucht. Bij Woodstock reden de HWY A6 op naar Charterstowers. Onderweg passeerden we de bekende Burdekin rivier. Bekend vanwege de Flood. Aangekomen in Charterstowers hebben we een rondje door het plaatsje gereden, maar ja op zondag valt er weinig te beleven. Zo op het eerste gezicht een leuke plaats. Van oudser een ‘Mining’ plaats. Om half 4 kwamen we aan op de camping Charterstowers Tourist Park. Nadat we door de eigenaar naar de plaats waren gebracht, hebben we een verkoelende duik genomen in het zwembad. Nog een leuk verhaal, toen carin naar het toilet ging zat daar een grote gif groene kikker en zij vluchte het toilet gebouw uit. De buurman kwam naar haar toe en vroeg wat er aan de hand was. Carin vertelde het verhaal en hij begon te lachten en vertelde dat de kikker er de dag ervoor ook zat en door de eigenaar eruit was gehaald maar blijkbaar kwam de kikker steeds terug. De kikker hield de gemoederen bezig op de camping en ook de buurvrouw kwam terug uit de douche en vertelde dat de kikker tijdens het douchen ineens op het doucegordijn sprong!!!!

Totaal 386 km afgelegd.

Charterstowers Tourist Park - 24,30 dollar

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Edwin & Arno:
    12 april 2011
    Hoi meiden,
    Jullie kennen toch dat sprookje?????? Dan weet Carin toch ook dat je de kikker moet kussen!!!!! OOOOOOjaaaaa ze heeft al een prinses
    Groetjes en geniet er nog maar van Edwin en Arno
  2. marieke van otterloo: