25 - Airlie Beach 3

9 april 2011 - Airlie Beach, Australië

09 april 2011

De wekker liep om 7 uur af en tijdens het douchen viel er een tropische regenbui. Helaas stonden de stoeltjes nog buiten! De tropische bui duurde niet lang maar lang genoeg om drijfnat te worden. De camper rei klaar gemaakt en op naar het dorp. Het is zaterdag en vandaag staat de markt van 7 tot 12 uur. We waren om half 9 op de markt en we besloten eerst te gaan ontbijten. Na het ontbijt de markt opgegaan en het was nog niet echt druk dus konden we alles rustig bekijken. Het is een alternatieve markt, een beetje hippieachtig maar wel gezellig. Het zonnetje deed zijn best en de temperatuur zo’n 27 graden. Om half 11 reden we weg naar de ‘luchthaven’ vanwaar onze vlucht zou vertrekken. Het lag ongeveer een kwartier buiten Airlie Beach en we hadden het zo gevonden. Na ons aangemeld te hebben moesten we nog een formulier invullen en konden we buiten op terras gaan zitten en zou ze ons roepen als het zover was. Nou jammergenoeg kwam het niet zover. De vlucht ging niet door, ze hadden net de laatste berichten ontvangen van de terugkerende piloot en het was te winderig en ook op Whitehavenbeach stond teveel wind.  We zouden daar gezandstraald worden! Nou daar sta je dan, wat een teleurstelling. Ben je aan de oostkust van Australië en zie de Whitsundays alleen van afstand! Nou dat is meer een ‘blacksaturday’. Maar het is niet anders en veiligheid gaat voor alles. We konden de vlucht verplaatsen naar morgen maar dan gaan wij weer vertrekken. Dus de camper weer gestart en op naar Airlie Beach dan maar heerlijk aan het zwembad liggen met uitzicht op de Whitsundays. Het weer was fantastisch dus we hebben ons regelmatig moeten afkoelen in het zwembad. Het zwembad is heel mooi aangelegd met strandjes en grasland, er staan BBQ’s voor de inwendige mens en ik kan niet anders zeggen dan dat het heel mooi is aangelegd. Om half 4 vonden we het genoeg en besloten we terug te gaan naar de camping. Daar hebben we nog minigolf gespeeld en met een klein verschil gewonnen door mij, Tanja :)

Totaal 0 km afgelegd.

Adventure Whitsunday Resort Caravanpark Big4   - 29 Dollar

1. jo:
    11 april 2011
    Het gaat jullie best goed ,mooi weer wel een veel zien.
    Tanja en Carin het gaat je goed. De volgen de strip staat alklaar voor spanje .Hier is het ook warm nog vele groeten van Jo
  2. marieke van otterloo:
    11 april 2011
    Wauw, wat een verhalen en foto's. Ik ben JALOERS! (met hoofdletters en uitroepteken)
    Wat fijn dat jullie zo veel veslagen maken, erg leuk om te lezen.
    Lieve groet, Marieke O.
  3. Annika:
    12 april 2011
    Hoi Tanja en Carin, ik lees toch wel veel regenbuien zeg.
    Maar goed, jammer dat de vlucht niet doorging, als je je er zo op hebt verheugd..... is het inderdaad een tegenvaller. Maar er staan vast nog leuke dingen op jullie programma.
    Geniet ervan en dan geniet ik weer van jullie foto's en verhalen.
    Hey Tan, ik zie dat je eindelijk een lekker kleurtje gaat krijgen......jaloers ben ik.