26 - Biristrand - Oslo

25 juni 2012 - Oslo, Noorwegen

25 juni 2012 Biristrand - Oslo 164 km

Om 11.00 uur reden we de camping af. De E6 loopt helemaal tot aan Oslo maar dat vonden we niet leuk. Dus nog een toeristische route uitgezocht over weg 4. We rijden door landbouwgebied met mooie Noorse huizen. Onderweg nog een paar boodschapjes gedaan en we hebben weer veel Lupine langs de weg gezien. Ze staan mooi in bloei.

Het weer zat niet mee, een paar flinke regenbuien gehad onderweg. Ongeveer 25 km voor Oslo kon je merken dat we een grote stad naderden. Er wordt flink gebouwd in Oslo waardoor we zowaar in de file terecht kwamen. De camping hadden we al uitgezocht dus de Tomtom bracht ons daar netjes naar toe, al hoewel we het laatste stukje de bordjes gevolgd hebben en niet Tomtom.

Om half 3 reden we de camping Ekeberg op. Nou, het lag inderdaad bovenop de berg.

Het is een drukke camping dus een plekje zoeken duurde even. We konden nu ook niet goed zien hoe de plekken ingedeeld waren dus we hebben de camper er maar tussenin gezet. We hebben een rondje over de camping gelopen en de folders over Oslo bekeken.

Even op een rijtje gezet wat we willen zien en doen. De bus naar Oslo stopt vlakbij de camping en met 15 minuten zijn we in centrum van Oslo. De rest van de middag lezend onder de luifel doorgebracht. Een klein buitje nog gevallen voor de rest droog gebleven. Vanaf de camping kijken we zo op Oslo.