24 - Folldal - Ringebu

23 juni 2012 - Ringebu, Noorwegen

23 juni 2012 Folldal - Ringebu 124 km

Het record van de vakantie, we gingen om half 10 op weg. We besloten dezelfde weg terug te nemen en deze rondweg niet verder door te rijden. We wisten immers niet hoe de kwaliteit van de onverharde route verder zou zijn. De omgeving is anders, op de glooiende bergen zien we nu veel witte mos.

We gingen van de tolweg af en reden weer op weg 27 door de Rondane.

Om kwart over 11 zijn we gestopt bij een informatie punt en daar kon je ook wandelen en dat hebben we ook gedaan, een kleine wandeling. De volgende stop was bij een uitzichtpunt wat uitzicht gaf op de bergen van de Rondane, waarvan 3 toppen boven de 2000 meter liggen. Een mooi gezicht vanaf dit punt. Ze worden ook wel de Blue Mountains genoemd. Harald Sohlberg heeft ze geschilderd en het schilderij heet Winter night in Rondane en hangt in the National Gallery in Oslo.

IMG_6316 Resized

Om half 1 vonden we een mooie plek om te lunchen, we waren niet de enige die dat vonden. Het uitzicht was schitterend, rotsachtig, en de Vikingen kunnen zo over de heuvel komen stormen. We zitten op de scheiding van de provincies Hedmark naar Oppland.

Het weer was droog maar er stond een koude wind. Na de lunch reden we verder en bij Ringebu verlieten we weg 27. In het plaatsje Ringebu was een soort van markt dus we besloten het plaatsje in te gaan. Een parkeerplek vinden was niet zo éénvoudig maar bij de Supermarkt konden we de Camper parkeren.

De markt was niet bijzonder maar er vond ook een wielerwedstrijd plaats van Trondheim naar Oslo en die kwam ook door Ringebu. Dus we hebben even staan kijken maar al wie ze zagen geen wielrenners.

Het was inmiddels kwart voor 4 en we besloten op zoek te gaan naar een camping. Even voorbij Ringebu vonden we een camping, de Elstad camping. Plekje mochten we zelf weer uitzoeken en we hebben ook nog buiten in de zon kunnen zitten, al was het maar even. Vanaf de camping zagen we de wielerploegen langsrijden en ze rijden hier gewoon over de E6.

In de verte zagen we de regenbuien vallen. De regenbuien bereikten ons pas ‘s avonds, net toen we stonden te badmintonnen. :(