23 - Hyden

20 januari 2017 - Hyden, Australië

20 Januari 2017

Vanmorgen vroeg opgestaan om in de koelte de Waverock te bezoeken. We liepen in eerste instantie de verkeerde kant op waardoor we boven op de Waverock belanden. Daar liep ook een wandelpad. Bovenop de Waverock had je een mooi uitzicht over de omgeving en konden we meteen de waterdam zien. Er zwom 1 zwarte zwaan. De wandeling boven op de Waverock hebben we niet afgemaakt, we zijn terug gelopen en vonden had pad wat we moesten nemen. Hoe hadden we het kunnen missen, er stond met grote letters Waverock, tegenover de camping. De wandeling naar de Waverock duurde niet lang. De Waverock heeft niets met de zee te maken. Het is een granite rots die 15 meter hoog is en 110 meter lang. De ronding in de rots is gevormd door wind en water. Water wat van de rots afloopt en deze als het ware uitgehold heeft. Maar het is net een surfwave, erg indrukwekkend. Daarna Hippos Yawn bezocht, een rotsformatie die de vorm heeft van de bek van een Nijlpaard, met een beetje fantasie. We waren blij dat we deze 2 toeristische attracties van Hyden vroeg hadden bezocht want het was al weer flink warm. Terug bij de ingang van de waverock bezochten we het waverock cafe voor koffie en wat te eten. Daar hebben we meteen kaartjes gekocht voor het dierenpark wat erbij zit. Dierenpark is een groot woord maar we hebben daar wel witte kangaroos gezien, een koala, kamelen en allerlei vogelsoorten gezien in prachtige kleuren. Oh ja ook nog een slang in de boom gezien. Om ongeveer half 12 verlieten we het dierenpark en hebben we de rest van de dag bij het zwembad doorgebracht. Weer heerlijk gezwommen en relaxt.

Camping: Waverock camping