22 - Hyden

19 januari 2017 - Hyden, Australië

19 Januari 2017

Vannacht heeft het weer geregend maar ’s ochtends is het droog.

De wekker ging om 7 uur maar het was lastig om op te staan en op gang te komen vandaag. Uiteindelijk vertrokken we om kwart over 9. Eerst nog getankt in Esperance. Vandaag gaan we naar Hyden. Het is half bewolkt maar de temperatuur is goed. We rijden HWY 1 tot aan Ravensthorpe, we zien veel boerenbedrijven en veel zoutmeren. Voorbij Ravensthorpe volgen we weg 40 en wordt het landschap glooiender. We zien nu voornamelijk graan op de velden en de kleur is die van goud. Een mooi gezicht om te zien. Op dit traject komen we veel Roadtrains tegen en het is oppassen geblazen want we passen net met z’n 2 op de weg. Onderweg volgen we het nieuws op de radio. Er zijn Bushfires in Albany, sommige wegen zijn afgesloten, De brand is onder controle maar nog niet uit. Wordt nog spannend of we daar heen kunnen.

We komen onderweg HOLLAND RD tegen en vinden dat wel een mooie foto stop. De temperatuur was al weer aardig gestegen en we waren blij dat we in het plaatsje Hyden aankwamen. Meteen de supermarkt bezocht en getankt.

Daarna de camping opgezocht en ingecheckt en kregen we plek 11b toegewezen. De Waverock camping is een kleine camping maar alles is aanwezig en de camping wordt druk bezocht. En ze hebben ook nog een zwembad, die zijn we eerst maar gaan inspecteren. Water goed, temperatuur goed. Helemaal ok. Daarna bij de camper gaan lezen totdat het tijd was om te eten.

383,5 km

Camping: Waverock camping

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade