21 - Esperance

18 januari 2017 - Esperance, Australië

18 Januari 2017

Vanmorgen konden we uitslapen maar lukte het niet. Om 7 uur maar opgestaan en de dag  begonnen met een kop koffie buiten in de zon. Het is nog deels bewolkt maar de zon wil wel. Na douchen en het ontbijt de camper gereed gemaakt en zijn we op pad gegaan naar het centrum van Norseman. Je kan niet op alle campings het toilet legen daar zijn nu openbare plekken voor en dat is meestal bij het Informatiecentrum. Dus daar maar eerst heen gegaan. Daarna boodschappen gaan doen dat was wel weer nodig. Norseman is echt zo’n Australisch dorp. 1 Winkelstraat met aan 2 zijden winkels. Het dorp is wel een beetje in verval. Na alles weer aangevuld te hebben zijn we op pad gegaan naar Esperance. Vandaag zo’n 200 km te gaan, we rijden nu op de Coolgardie-Esperance HWY. Dit is een nieuw stuk voor ons. De vorige reis gingen we omhoog naar Kalgoorlie, nu gaan we naar beneden naar Esperance. We stoppen bij een dam wat aangegeven wordt als bezienswaardigheid. Onderweg worden we weer gewaarschuwd voor loslopend vee, kangaroos, en kinderen, hihi. Oh, er kunnen nu ook paarden loslopen, dat is nieuw. We zien koeien en paarden maar die staan netjes in de wei. We passeren zoutmeren maar kunnen er helaas niet bij stoppen. Ook verandert het landschap langzaam en zien we ook meer boerderijen. Meer leven in de brouwerij. We stoppen bij Salmon Gums om even een broodje te eten, die we vers gehaald hadden in Norseman. We passeren nog wat kleine plaatsen Grass Patch, Scaddan en Gibson en komen om half 2 in Esperance aan. Het zonnetje is inmiddels flink doorgebroken en dat komt mooi uit want Esperance ligt aan zee. Ingecheckt op de camping, Esperance Seafront caravan Park. We kregen plek 44 toegewezen en hebben de camper op zijn plek gezet. Het is een drukke camping met veel leven. Ook wel weer eens leuk. Na een biertje te hebben gedronken zijn we naar het strand gelopen. Mooi wit strand en blauwe zee, wat wil je nog meer. Blijkbaar zijn we de enige die dat vinden want er is bijna niemand op het strand. We hebben langs het strand gelopen en pootje gebaad want er zwemt hier van alles rond. Tot knie hoogte is nog te doen. Heerlijk nog even op het strand gezeten en toen terug naar de camper gegaan. Het was inmiddels etenstijd geworden en dan moet er toch met de pannen worden gewerkt. Lekker noedels met vlees gegeten. De verhalen op internet zetten lukte niet vandaag. Het internet is veel te traag, ik krijg niet eens de website geopend. Dus de poging maar opgegeven. Carin had ondertussen de douchestang in de douche gesloopt dus er moest een kleine reparatie worden verricht. Ook weer opgelost. ’s Avonds nog even buiten koffie gedronken totdat het te fris werd.

205 km

Camping: Esperance Seafront Caravan Park

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo Waterman:
    23 januari 2017
    Tanja, ook al mag het dan ook helemaal "down under" zijn... bij deze feliciteer ik je van harte met het behalen van je 40-jarig jubileum bij de KLM!! Ik zal er een nemen op je gezondheid. Proost!!
    Geniet lekker de rest van jullie vakantie. Ook voor Carin uiteraard.
    Groetjes, Theo
  2. Elly:
    25 januari 2017
    Sh.t.... Was ik het nog vergeten. En dacht nog zo, dat moet ik niet vergeten. Alsnog van harte met je 40-jarig jubileum!
  3. Trudie:
    26 januari 2017
    Hoi meiden. Hoe is het met jullie?
    Al een paar dagen niets gehoord!
    Valt er niets te beleven? Ik lees grasg de prachtige verhalen van jullie reis, net of ik ook een beetje op reis ben. Nou jubilaris, van harte met de 40 jaar KLM. We nemen er alvast een borrel op, en doen het over met elkaar op de berg als jullie hier zijn. Knuffels van ons.