20 - Norseman

17 januari 2017 - Norseman, Australië

17 Januari 2017

Het is niet te geloven het heeft vannacht geregend. Toen de wekker om 5 uur ging regende het nog steeds een beetje. Gauw naar de douche gegaan en ontbeten. Gelukkig hadden we de stoelen binnen gezet, dus die waren niet nat geworden. De camper rijklaar gemaakt en we konden op pad. Om kwart over 6 vertrokken we en we volgen nog steeds de Eyre HWY. Het is bewolkt en daar zijn we blij om. De regen komt en gaat van kleine bui tot flinke bui. De temperatuur buiten is 16 graden! De kachel in de camper gaat aan! Onderweg zien we langs de weg enkele levende kangaroos. Bij het plaatsje Cocklebiddy rijden we de weg af om de dirt road een stukje op te rijden. Daar zagen we op onze vorige reis veel kangaroos en ook nu zien we er 3! Hij bleef mooi staan voor de foto. De andere 2 renden de weg over. Nou de dag begon goed. Mochten we vorige keer de weg nog op nu was de weg afgesloten. Dus de camper gekeerd en weer terug naar de HWY gereden. Bij het plaatsje Caiguna hebben we weer een tijdsverschil van 3 kwartier. De klok gaat weer terug.

We rijden nu door het Natuurgebied Nuytsland, je weet wel die Nederlander!

Voorbij Caiguna nog even gestopt bij het bord “90 Mile Straight”, in de stromende regen. En heb ik me opgeofferd voor de foto. :) Het landschap onderweg is gevarieerd maar er mag ook wel een eind aan komen. Even later ziet Carin onderweg nog een Dingo lopen en ze zei nog, ze zijn nooit alleen en dat klopte even later zien we er nog 2 lopen! Nou die hadden we nog niet in het wild gezien. Ze zagen er mooi uit en bleven ons nakijken. Dachten vast daar gaat onze maaltijd.

We zien nog Emu’s lopen en zien ook nog een mooi gekleurde papegaai, vel groen. Ook vandaag weer veel dode kangaroos langs de weg. Wel een goede reminder om niet te hard te rijden, ze kunnen zo de weg overschieten. Bij het Roadhouse Balledonia zijn we gestopt en hebben we getankt. Daar zagen we een museum gewijd aan de crashlanding van de NASA skylab in 1979. De brokstukken zijn in deze omgeving terecht gekomen. Leuke afleiding van de lange, lange weg. Daarna was het nog maar 190 km naar Norseman waar we op de camping Gateway Caravan park gaan overnachten. We kwamen om half 5 aan en inmiddels was de zon weer gaan schijnen. We waren erg blij dat de zon het grootste deel van de dag was weggebleven. De regen had niet zo nodig geweest maar de camper is weer lekker schoon gespoeld en al het groen heeft weer water gehad.

524.1 km

Camping: Gateway Caravan Park Norseman

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade