19 - Madura

16 januari 2017 - Madura, Australië

16 Januari 2017

Na een goede nachtrust werden we om 7 uur wakker. Gedoucht bij het Roadhouse, goede douche en lekker warm. Na het douchen ontbeten en zij we op weg gegaan. We vertrokken om ongeveer kwart over 8 en de temperatuur is nog lekker. We volgen nog steeds de Eyre HWY en we rijden door het Nullarbor National Park, vlak langs de kust. Ramen open en een heerlijk zeewindje. We stoppen bij de aangegeven uitzichtpunten en genieten van het mooi uitzicht. Konden we tijdens de eerdere reis nog vlak aan de rand van de kust komen dat is niet meer. De uitzichtpunten zijn afgezet wegens afbrokkelende kust. De Great Australian Bights en de Bunda Cliffs, we hebben het weer gezien.

De volgende stop is Border Village, de grens tussen Zuid en West Australie. Hier bevind zich het Quarantine Check point. Bij dit Check point moet je stoppen om aan te geven of je vers fruit en groente bij je hebt. Ze komen dit zelf controleren in de camper. We wisten dit nog en hadden geen vers fruit en groente in de camper. Alle kastjes werden gecontroleerd. Het was ok en we mochten doorrijden. Tussen Zuid en West Australie is een tijdsverschil van 3 kwartier. De klok gaat 3 kwartier terug. Na Border Village gaan we weer van de kust af, meer landinwaarts en is de weg lang, heel lang en warm. Het landschap blijft indrukwekkend. We zien veel dode kangaroos langs de weg. Vandaag nog geen levende beesten, behalve zwarte kraaien gezien. We stoppen in Eucla, bij het Roadhouse en eten daar een lekkere Blueberry muffin en drinken wat ijsthee. De volgende stop is bij Mundrabilla Roadhouse  om even te rusten en af te koelen. Om 13.00 uur kwamen we bij Madura Oasis Hotel aan die ook een camping met zwembad heeft. Eerst maar weer de tank volgegooid. Daarna ingecheckt en een plaatsje in de schaduw op de camping gezocht. De stoeltjes naar buiten gezet en in de verzengende hitte eerst maar een frisdrank genomen. De Airco in de camper op volle toeren gezet. Buiten hadden we gezelschap van alle vliegen van Australie dus dat was niet fijn buiten zitten. Je probeert ze te negeren maar als ze overal inkruipen is het niet leuk meer. Gauw het zwemgoed aan en naar het zwembad. Daar waren al enkele gasten aan het afkoelen en werden we gewaarschuwd voor de bijen bij het trappetje van het zwembad. Het zwembad was heerlijk koel en hebben ondanks de bijen en andere aanverwante insecten toch kunnen afkoelen. Daarna maar noodgedwongen in de camper gezeten waar het inmiddels 37 graden was. 7 graden koeler dan buiten is een groot verschil. Om een uur of 5 zijn we naar de Pub van het hotel gegaan, heerlijk koel en hebben daar meteen maar gegeten. Lekker bier en goede maaltijd, wat wil je nog meer. Vervolgens vroeg naar bed gegaan omdat we morgen heeeeel vroeg weg willen ivm de hitte.

377,2 km

Camping: Madura Oasis