23 - Airlie Beach

7 april 2011 - Airlie Beach, Australië

07 april 2011

Vanmorgen als ontbijt de overgebleven pannenkoeken gegeten in de ochtendzon. We vertrokken om kwart over 9 en de eerste stop was de supermarkt en tankstation. Na alles weer aangevuld te hebben vertrokken we naar Airlie Beach. Vanaf Bucasia eerst weer terug naar Mackay om daar de Bruce Hwy op te gaan. Links en rechts suikerriet zover je kan zien. Ze hebben voor het oogsten van de suikerriet een speciale spoorlijn aangelegd die langs alle suikerrietvelden rijdt.

De weg is bij vlagen slecht, flinke gaten in de weg, ook onderweg weer veel werk aan de weg. Naast de weg worden diepe geulen gegraven om het water weg te kunnen laten lopen. Maar als dit alles is wat we zien valt het voor ons reuze mee. Het weer is wel van slag, Queensland is de Sunny State van Australië en volgens de mensen hier zou het veel warmer en zonniger moeten zijn. Vandaag is de route niet lang zo’n 138 km volgens het WWW.  En om 1 uur reden we het plaatsje Proserpine binnen en zijn we gestopt bij de Information. Airlie beach heeft geen camping in het centrum en kozen we de dichtstbijzijnde camping dat was een BIG4 even buiten het centrum, zo’n 15 minuten lopen. Dus wij na nog een praatje te hebben gemaakt op weg naar deze camping. We reden door Airlie Beach heen en het plaatsje zag er goed uit. De camping daar en tegen zag er niet uit, deels ondergelopen en we besloten daar niet te blijven dus terug naar de andere camping. We moesten weer door Airlie Beach heen en besloten daar eerst even een kijkje te gaan nemen. Het strand is klein en vanwege de Stingers niet raadzaam om te zwemmen maar de kleur van de oceaan is prachtig. Ter compensatie ligt er een mooi aangelegd zwembad met de naam Airlie lagoon voor. Een zwembad met uitzicht op de Whitsundays, het kan slechter! Nu we dan toch in het plaatsje waren hebben we geluncht bij Macdonalds en een paar winkeltjes bekeken totdat het begon te regenen. We besloten naar de camping te gaan, de Adventure Whitsunday Resort Caravanpark van de Big4.

Na het inchecken zijn we eerst een duik gaan nemen in het zwembad, de zon scheen inmiddels weer :)

Totaal 170 km afgelegd.

Adventure Whitsunday Resort Caravanpark Big4   - 29 Dollar