22 - Mackay

6 april 2011 - Mackay, Australië

06 april 2011

Gewekt door het kwetteren van de vogels en nog voor de wekker afging. Het leven begint vroeg in Australië, gemiddeld is iedereen wel rond 7 uur up ‘n running. Onze wekker loopt meestal om 7 uur af. Dan eerst een kopje koffie en op naar de douche. We vertrokken om kwart over 9 en de route gaat vandaag naar Mackay. Er is maar 1 weg en dat is de HWY, de Bruce HWY. We reden Rockhampton uit en de weg werd al snel een 2-baans snelweg. Het uitzicht onderweg was wisselend en onbeschrijfelijk mooi. (Vinden wij.) Bij Marlborough gestopt bij het Roadhouse voor een kop koffie en een ham-kaas tosti en om de benen te strekken en foto’s te maken. Onderweg nog koala’s gezocht in de bomen maar ook vandaag geen geluk. Wel een aantal dode beesten langs de weg gezien waaronder zeker 1 kangoeroe. Ook zagen we een slang in aanvalshouding langs de weg! Af en toe een regenbuitje maar ook zon en de temperatuur rond 27 graden. We zagen ook op deze weg tekenen van de FLOOD. De buurvrouw gisteren vertelde dat de Bruce HWY snel opgeknapt was voor het verkeer maar dat meer in het binnenland wegen nog gesloten zijn. En dat daardoor ook al het vrachtverkeer over de Bruce HWY reed. Bij een van de volgende stops stonden we naast een wagen met caravan waarvan de man met zijn vogeltjes bij de picknicktafel zat. De vogeltjes mochten ook even luchten! Op een van de latere stops hebben we geluncht en zaten we bij de bushalte waar de kinderen worden opgepikt door de schoolbus. We zaten goed en wel toen er een tropische bui los brak gelukkig zaten wij droog bij de bushalte want zelfs een korte sprint naar de camper had ons doornat gemaakt. Gelukkig duurde bui nog geen 10 minuten. Na een lange rit kwamen we in Mackay aan en onze camping lag ongeveer 20 km buiten Mackay, in het plaatsje Bucasia aan het strand. We arriveerden om half 5 en na het inchecken zijn we naar het strand gelopen, de zon scheen en het was weer een plaatje. Ook zien we de hele reis al mooie gekleurde vogels en papegaaien. De een nog mooier dan de ander.

‘s Avonds pannenkoeken gebakken en die smaakte heerlijk.

Totaal 352 km afgelegd.

Bucasia Beachfront Caravan Resort  - 37 Dollar

1. Stef en cees:
    7 april 2011
    Wat een afstand hebben jullie afgelegd en na het lezen van het verslag kreeg ik ook zin in pannenkoeken. (Cees)
  2. Elly:
    7 april 2011
    Kun je niet zo'n mooi gekleurde agaponis meenemen voor me? wat een mooie kleuren, zo zie je ze hier niet zoveel, hoor! meestal alleen geel of roze/oranje of blauw
  3. Dymphna:
    7 april 2011
    He meiden, Ja je moet ff een stukje rijden maar dan heb je ook wat, nietwaar? Genieten en nog eens genieten, heerlijk! De foto's zijn ook helemaal top! Nou wat ons betreft; de kaarten zijn verstuurd krijgen alleen maar leuke reacties! De rest van de voorbereidingen gaan ook helemaal goed. Het weer wordt hier ook beter, misschien ook een beetje kleuren? Dikke kussen, Dymphna en Mieke.