22 - Beitostolen - Otta

21 juni 2012 - Otta, Noorwegen

21 juni 2012 Beitostolen - Otta 116 km

Vandaag om 10.00 uur vertrokken uit Beitostolen. De Jotunheimenvegen, weg 51, je rijdt door een winterschilderij. Verschillende keren gestopt om van het uitzicht te genieten. Op één van de stops, op de top van de Jotunheimen kwamen we een echtpaar uit Amstelveen tegen. We hadden ze gezien en gesproken bij de Anwb in Amstelveen en ze gingen dezelfde periode alleen een andere route. De routes zouden elkaar wel kruizen maar hoe groot is dan de kans dat je elkaar ook echt tegenkomt! Over toeval gesproken. Na ervaring gedeeld te hebben gingen we elk weer op pad.

Om half 1 reden we in een heel ander landschap, groen, weids en grote meren. De meren hebben de kleur van Gletsjerijs, groen, blauw. Een plaatje en helder dat water.

Om half 1 stopten we op een van de mooiere parkeerplekken en besloten daar een eitje met bacon te bakken. Deze parkeerplek lag in het Nationaalpark Sjodalen en vanaf deze plek begon ook een wandeling van 5,5 km en we besloten deze te gaan doen.

De wandelschoenen aan, een noodzaak hier, want het is vaak drassig. Het was een mooie wandeling, waarbij we ook een riviertje over moesten steken. Die oversteek bestond uit van steen op steen springen.

We zijn droog overgekomen, de paadjes kronkelde verder en al hoopten we het wel, we hebben geen Elanden meer gezien. Twee en een half uur later stonden we weer bij de camper, moe maar voldaan.

Na nog wat gedronken te hebben reden we om kwart over 4 verder. Onderweg weer schapen op de weg, is toch wel bijzonder. We zijn om half 6 gestopt bij camping Oihusviken in Otta aan weg 15.

De camping lag aan de snelstromende rivier Vagavatnet.

We zaten in een dal waardoor de avondtemperatuur heerlijk was. We hebben buiten kunnen eten.