20 - Bargara 2

4 april 2011 - Bargara, Australië

04 april 2011

We werden wakker en de zon liet zich van zijn beste kant zien. Tijdens het ontbijt bespraken we de optie om nog een dag te blijven hier. Het zonnetje inmiddels ‘bloody hot’ deed ons besluiten om te blijven. De weersvooruitzichten voor de rest van de reis zijn van zeer goed in Airlee beach tot en met zeer slecht in Cairns en omgeving. Dus zullen we in die omgeving de reis moeten inkorten met een dag. Dus op naar het strand, we hebben daar ongeveer 3 uur vertoefd en genoten van de zon, zee en het uitzicht. Een enkele surfer was actief en ik vraag me nog steeds af wat de lol van surfen is. Het is een gevecht om met je surfplank door de branding naar het juiste punt te peddelen en vervolgens te wachten op die ene ultieme golf, waarbij je op het juiste moment jezelf op die surfplank moet hijsen om vervolgens......... Nou ja, het is wel leuk om naar te kijken. Terug bij de camper zijn we gaan lunchen en ‘s middags zijn we naar het centrum gelopen over een mooie boulevard langs het strand. Langs de hele boulevard staan picknicktafels met BBQ’s en genoeg bankjes om uit te rusten. Onderweg een heerlijk ijsje gegeten en de boulevard verder afgelopen naar de andere strandjes. Het plaatsje Bargara is het zuidelijkst puntje van het Great Barrier reef. Een plaats in opkomst te zien aan de vele appartementen die pas nieuw zijn en nog verkocht moeten worden. Om half 5 waren we terug bij de camper en konden we in het zonnetje nog nagenieten met een goed boek en een VB. (Victorian Bitter)

Totaal 0 km afgelegd.

Bargara Beach Caravan Park  - 30 Dollar

1. paula:
    4 april 2011
    Hallo,hoe smaakt ,Vict0rian Bitter/?Wat een fyne reis maken jullie ik geniet mee Op naar Madrid Heb Jo gebelt gaat mee>. Stef heeft gisteren gebelt gaat bestellen Gisteren rn vandaag mooi weer goede kant op Cees heb last van ze kuur vertelde Stef
    Heb verders geen nieuws Gezond <.leuk huis ,en een warm bed
    Groedjes van meisje uit Heemskerk daaaaaaaaaag
  2. Edwin & Arno:
    5 april 2011
    Zo te zien genieten jullie met vole teugen. Misschien moeten jullie toch ook een op z'n plank gaan staan en wie weet is dat een uitdaging en gaan jullie het ontzetttend leuk en spannend vinden
    Groetjes uit Ermelo en geniet er nog maar lekker van. Edwin & Arno
  3. Annika:
    5 april 2011
    Hoi Dames, nou ik heb mijn ochtend weer gevuld om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Ziet er prachtig uit, en ook weer heerlijk om jullie verhalen te volgen.
    Hier is het weer bewolkt, het weekend was super 19 graden en hebben daar dus flink van genoten.
    Geniet er lekker van en tot de volgende verhalen.
    Toedeloe
  4. marieke van otterloo:
    6 april 2011
    Vanavond ga ik verder kijken want het contrast tussen jullie leven op dit moment en het mijne nu is te groot! Enkele woorden die door mijn hoofd zingen: JALOERS (ja, met hoofdletters) afgewisseld met GEWELDIG (kon het maar altijd vakantie zijn).
    Lieve groet, Marieke.
  5. Nina van Vugt:
    6 april 2011
    Even een Zen-momentje op werk met het kijken naar jullie mooie foto's. Wat een prachtige natuur; watervallen, lange uitgestrekte stranden en veel groen! Geniet ervan!
    Hier gaat het goed. Ben lekker aan het sparen voor mijn dreamtrip :)

Groetjes Nina