19 - Bargara

3 april 2011 - Bargara, Australië

03 april 2011

We gaan weer op pad. We gaan vandaag naar Bundaberg en om 10 uur reden we de camping af. Het weer was bewolkt en de temperatuur zo’n 27 graden. De Tomtom ingesteld op Childers omdat we daar de binnenweg gaan nemen naar Bundagberg. Een mooie route met onderweg waarschuwingen voor Floods, Kangoeroes en Emu’s. We zien wel tekenen van de Floods maar alle wegen zijn begaanbaar. Dus tot nu toe gaat het goed. Bij Childers de binnenweg genomen en we reden door de suikerrietvelden. Het meest belangrijke ingrediënt van de Bundaberg Rum. Links en rechts van de weg en zover het oog reikt suikerrietvelden tot we bij Bundaberg aankwamen. Het is zondag dus druk was het niet in Bundaberg wel een behoorlijke stad met een oud centrum met gebouwen uit de koloniale tijd. We zijn gestopt in het centrum en hebben wat boodschappen gedaan en de gebouwen bekeken. Een heel gezellige stad die de sfeer van een dorp heeft behouden. Op naar de Rumdistilleerderij waar de Bundaberg rum oftewel de Bundi wordt gemaakt. In de Rumdistilleerderij konden we kiezen uit een rondleiding met gids of op eigen gelegenheid rondkijken. We kozen voor het laatste. Het was interessant om te zien hoe suikerriet rum wordt en de daarbij behorende geschiedenis van de Bundaberg fabriek. Bij het bezoek hoorde ook 2 glazen Bundaberg naar keuze. Omdat Tanja moest rijden mocht zij maar 1 glas van de gewonen Bundaberg maar als zij de oudste rum zou proeven mocht zij maar een half glas. We kozen voor de likeur soort en dat is rum, chocola, caramel en kruiden. Het glas werd vol met ijs en rum gevuld en we mochten met glas en al de winkel in. Carin vond de rum niet lekker en heeft het glas terug gegeven, zij kreeg er maagpijn van. In de bijbehorende Bundaberg winkel werd van alles verkocht, Petjes, tassen, t-shirts, onderzetters enz. en overal stond Bundaberg op. We hebben nog wel een foto van de winkel gemaakt omdat dit een typisch Australisch huis is, ons droomhuis! We vervolgden onze weg naar Bargara daar lag nl. de camping die we hadden uitgezocht, Bargara Beach Caravan Park en dat lag 10 km verder. We kwamen om om 3 uur op de camping aan. We hebben even wat gegeten en zijn we een stukje langs het strand gelopen. In de verte zagen we een regenbui aankomen en we haalden het niet om bijtijds terug te zijn bij de camper. We hebben staan wachten onder een boom totdat de tropische bui over was. Daarna voor de zekerheid maar de regencapes gehaald om de rest van het plaatsje te verkennen. Een gezellige badplaats (bij mooi weer) met veel appartementen en een mooie boulevard met genoeg picknick plekken en ook vertier voor kinderen. De koffie is klaar dus stop ik er mee voor vandaag.

Iedereen bedankt voor de leuke berichten op de site. Is ook voor ons leuk om te lezen. Ga zo door!

Totaal 138 km afgelegd.

Bargara Beach Caravan Park  - 30 Dollar

1. Elly:
    4 april 2011
    Is dat een spin op foto 9? En zo ja, waar zat dat ding? brrrrgrrrr ik krijg er kippevel van
  2. Tanja:
    4 april 2011
    De spin zat in de deursponning van de camper.