18 - Hervey Bay 2

2 april 2011 - Hervey Bay, Australië

02 april 2011

Vanmorgen vroeger dan anders opgestaan, de wekker liep om 6 uur af. We zouden opgehaald worden voor een excursie naar Fraser Island. Om 07.25 uur moesten we voor de poort van de camping staan. Om kwart voor 8 reed er een busje voor en er was wat verwarring want wij stonden niet op de lijst. Maar ‘no worries’ het kwam goed en we mochten mee. Het busje haalde nog meer personen op en bracht ons uiteindelijk naar de Ferry voor de overtocht naar Fraser Island. De overtocht duurde met in- en uitschepen ongeveer 3 kwartier en daar stapten we de 4WD bus in voor een tour over Fraser Island.  De 4WD bus reed na een tocht door het regenwoud over het lange zandstrand, nou dat was spectaculair. Ook gestopt zijn we bij een idyllische zoetwater beek. Het was daar zo fantastisch je zou daar de hele dag kunnen blijven maar helaas we moesten verder. Om ongeveer 1 uur was het lunchtijd en werden we bij een Resort gedropt voor een buffet-lunch met voor ieder wat wils. We lieten het ons goed smaken alleen het kopje koffie hebben we door tijdgebrek moeten laten staan. Na de lunch stond Lake Mckenzie op het programma met gelegenheid om te zwemmen in dit meer. Nou daar waren we op voorbereid, het badgoed en de handdoeken hadden we mee. Bij het meer aangekomen brak er een tropische regenbui los. We waren binnen 1 minuut helemaal doorweekt en hadden we nog niet 1 voet in het meer gezet. Nou ja, nat is nat dus de kleren uit en het meer in gedoken in de stromende regen. Dat was ook een beleving en het water was warm. Na een paar minuten was het weer droog en hebben we alle kleren proberen te drogen op het hek. Is niet helemaal gelukt maar ja niet zeuren op zo’n spectaculaire excursie! De excursie was zeer de moeite waard en het was erg spannend om in een 4WD bus door kuilen, beekjes en langs het strand te rijden. Inmiddels zitten alle ingewanden weer op zijn plaats. Op het eiland leven 160 dingo’s in het wild. Er staan overal waarschuwingsborden waarop staat dat je geen eten mag laten slingeren en ze zeker niet mag voeren. We hebben geen dingo’s gezien, dat was wel jammer we hadden de dingo’s graag willen zien vanuit de bus. Om kwart over 6 waren we weer terug op de camping, het was inmiddels donker en we hebben buiten bij de citronella kaars nog genoten van een welverdiend biertje.