17 - Hervey Bay

1 april 2011 - Hervey Bay, Australië

01 april 2011

Na afscheid te hebben genomen van onze buren Penny en Peter uit Australië zijn we op pad gegaan. Het was zonnig weer en de temperatuur goed, zo’n 27 graden. De tomtom ingesteld op Tin Can Bay, dat is de plaats waar ‘s morgens de dolfijnen in de baai komen.We reden een route met mooie vergezichten en leuk binnendoor totdat het wegdek ophield. De borden gaven aan dat de weg niet meer geasfalteerd was en meteen werd er een steile klim aangegeven. We besloten niet verder te rijden en te keren. We hebben immers geen 4WD. Dus de hele mooie route weer terug gereden naar de afslag voor de HWY. De tomtom ingesteld op Maryborough via de HWY. Onderweg bij de Information nog gevraagd of de wegen naar Tin Can Bay wel geasfalteerd waren. Volgens de dame van de information was dat het geval. In Tin Can Bay aangekomen bleek het eb te zijn en de hele baai lag droog en de boten op het droge. We zijn een stuk de baai overgelopen en voor onze voeten schoten de kleine krabben weg, terug naar hun veilige holletje in het zand. Dat was wel heel leuk om te zien. We besloten Tin Can Bay te laten voor wat het was en vervolgden onze weg naar Hervey Bay. Onderweg moesten we bij werk aan de weg weer wachten. Zou niet lang duren en dat klopte. We kwamen om 4 uur in Harvey Bay aan. De camping was snel gevonden en het werd de BIG 4 Fraser lodge zoals gepland. Na het inchecken zijn we naar het centrum gelopen en naar het strand. Het is een behoorlijk grote  plaats. Na een blik op strand geworpen te hebben zijn we de pier opgelopen. We hoopten dolfijnen te zien maar dat was vergeefs. Het schemerde en dan komen ze meestal te voorschijn maar niet vandaag. Nu we toch in het centrum waren zijn we meteen maar uit eten gegaan in de PUB. Daar was het gezellig druk en het menu bood genoeg keuze. Na het eten nog een gokje gewaagd bij de Pokies maar geen geluk. Weer een dollar vergokt!

Totaal 282 km afgelegd.

BIG 4 Fraser Lodge - 33 Dollar

1. Elly:
    4 april 2011
    haha, ze hebben Pokies weer gevonden, hoor!