16 - Bergen - Saue

15 juni 2012 - Foss, Noorwegen

15 juni 2012 Bergen - Saue 114 km

Vanmorgen om kwart over 10 Bergen uit gereden. Het zonnetje schijnt alweer in Bergen. De stad uitrijden was wederom dankzij Tomtom een makkie. We volgen nog steeds de E16. In Bergen hebben we T-shirts zien hangen met Route E16. Deze loopt van Bergen naar Oslo.

De route is weer bijzonder mooi voor zover we het konden zien, we zijn nl. 36 tunnels doorgegaan! Van een paar kilometer tot een paar 100 meter. Na elke tunnel is het uitzicht weer bijzonder. Alle variaties van de kleur groen zie je hier terug. Het zonnetje deed ook zijn best. We reden tussen bergen met sneeuw en watervallen, wat een fantastisch gezicht.

Na veel stops om van het uitzicht te genieten besloten we in Voss te stoppen voor vandaag. Inmiddels was het half 3 en vonden we het genoeg. In het plaatsje Voss wat er gezellig uitzag reden we naar de camping die stond aangegeven en tot onze verbazing stond er een bord met Fullt = Vol. Nou dat hadden we nog niet meegemaakt. Maar volgens ons was er ook iets bijzonders in het plaatsje want er stonden overal Tenten. We zijn er niet achter gekomen wat er was, dus de camper gekeerd en naar de volgende camping gereden. Deze lag even buiten Voss in het plaatsje Saue en had nog genoeg plaats.

We reden de Saue camping op en hebben ons aangemeld en zoals meestal mochten we zelf onze plek uitzoeken. Dus met de camper over de camping gereden en langs de kampeerhutten, toen er ineens werd geschreeuwd. Een Noorse dame en heer schreeuwden bijna de hele camping bij elkaar omdat we daar niet mochten rijden, vonden zij. Nergens stond aangegeven dat het niet mocht maar ze was blijkbaar bang dat ik haar balkon inclusief haar plantenbakjes eraf zou rijden. Dus Carin deed de deur open en vroeg wat er was. Het enige wat ze schreeuwde was FORBUD. Dus Carin zei sorry en de Noorse dame herhaalde dat op een manier van, ja daar heb ik wat aan, dus Carin deed de deur dicht en wij reden verder. Ja sommige Noren zijn wat stug! We vonden in eerste instantie een plek op het veld maar vonden later een mooiere plek aan het meer met de naam Lonavatnet met uitzicht op de watervallen. Het zonnetje scheen nog steeds dus de stoeltjes uitgeklapt en gaan genieten van het uitzicht.

1. Marieke:
    18 juni 2012
    Trouwens, Tanja, leuke verslagen maak je! Dank!