15 - Bergen

14 juni 2012 - Bergen, Noorwegen

14 juni 2012 Bergen 0 km

Om half 12 op pad gegaan en Bergen is ons goedgezind, de zon schijnt. Bergen wordt ook wel de stad tussen de 7 bergen genoemd en ligt in de provincie Hordaland.

We passeren de universiteit van Bergen en de Johannes Kerk. De klok van de mooie kerk sloeg 12 toen we langs liepen. We besloten nu de andere kant van Bergen te gaan bekijken en liepen richting de Grieghallen naar de grote vijver met fontijn, de Lille Lungegardsvann. We liepen door het park met zijn mooie goudenregen bomen. Ze stonden volop in bloei, wat een plaatje. Kunst door lokale kunstenaars was te zien in een grote tent bij de vijver. We vervolgden onze weg naar het centrum en bezochten wat warenhuizen. En boekten een excursie naar Ulriken 643. Per bus werden we naar de Gondel van Ulrike 643 gebracht. De Ulrike 643 is de hoogste van de 7 bergen die rond Bergen liggen en is 643 meter hoog. Handig gevonden de naam Ulrike 643, vergeet je nooit de hoogte. Vanuit de Gondel hadden we een mooi uitzicht en konden we goed zien hoe groot Bergen is.

Boven aangekomen kon je rond wandelen, genieten van het uitzicht en aan de inwendige mens was ook gedacht. Kortom we hebben ons boven goed vermaakt maar bovenal genoten van het fantastische uitzicht.

De gondel weer naar beneden genomen en de bus stond al te wachten en konden we meteen instappen voor de rit terug naar het centrum van Bergen. Nog even de markt over gelopen en toen weer bij Peppe’s Pizza beland. Die pizza van gisteren smaakte naar meer. En een leuk bijkomstigheid, ze hebben wifi!

Na weer een overheerlijke maaltijd liepen we terug naar de camper waar we om ongeveer half 9 arriveerden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade