15 - Noosa Ville

30 maart 2011 - Noosaville, Australië

30 maart 2011

Om half 10 reden we de camping af in de stromende regen. Via de HWY richting Beerwah gereden. Onderweg kwamen we de Superhipe tegen en daar zijn we gestopt om boodschappen te doen. Nou daar waren we wel even zoet. Na de voorraden weer aangevuld te hebben vervolgden we onze weg naar Beerwah. We hebben de toeristische route door de Glasshousemountains genomen. Helaas hebben we maar een glimp op kunnen vangen vanwege de regen en de bewolking. De toeristische route liep ook langs de Australische Zoo van Steve Irwin die we zouden gaan bezoeken dus dat kwam mooi uit. We kwamen om half 1 aan bij de Zoo en gelukkig was het zo goed als droog toen we in het park liepen. Druk programma, eerst naar de Koala’s, na de uitleg over hoe ze leven en wat ze eten was er de mogelijkheid om de Koala’s te aaien. Dat hebben we dan ook gedaan. Daarna op naar de volgende op het programma, de krokodillen, deze mochten we niet aaien! Wel een uitleg over de zoutwaterkrokodillen en wat je wel en niet moet doen als je ze tegenkomt. Ook zagen we hoe ze werden gevoerd en wat een lawaai het maakt als die kaken op elkaar klappen. Even nog alle slangen bekeken en toen met het treintje naar de Olifanten gegaan daar was het ook voedertijd en mocht iedereen de Olifanten voeren. Dus wij ook weer in de rij om de olifanten te voeren. De instructie die we kregen was: pak uit de witte bak meloen of wortel en ga op de gele mat staan en houd je hand op. Je mocht meerdere keren voeren want er gaat genoeg in zo’n olifant en zoveel toeristen waren er niet. Nou dat ook weer meegemaakt. Tegenover de olifanten zat de Rode Panda we moesten even goed kijken maar ja hoor daar zat ie in de boom. Inmiddels was het treintje weer gearriveerd en lieten we ons naar de uitgang brengen. Oh ja ik vergeet helemaal de wombat die hebben we ook nog gezien en toen we naar buiten liepen werd er net een wombat aan een lijntje uitgelaten door een verzorger. Deze wombat mochten we ook nog aaien! Het aai gehalte is hoog in de Australische Zoo van Steve Irwin. Om ongeveer half 5 reden we verder naar Noosa Heads daar wilden we graag een camping aan de oceaan maar het werd een camping aan de Noosa River in het plaatsje Noosa Ville. Na enkele campings bekeken te hebben zijn we uiteindelijk naar de camping gereden die we thuis al hadden uitgezocht en daar arriveerden we om 6 uur. De camper geparkeerd, de stoeltjes uitgezet en konden we nog even buiten genieten en borrelen.

Totaal 150 km afgelegd.

Noosa River Caravan Park - 39 Dollar

1. Elly:
    1 april 2011
    Dacht al, die zijn de bush bush ingetrokken!! ik ga lezen, toedeloe
  2. Stef en cees:
    1 april 2011
    Nou dat is echt een leuke dierentuin!! We zullen het verslag weer uitprinten voor Moe.
  3. Liz & Rieke:
    2 april 2011
    Dag lieve vrouwen,

Och, wat jullie alles so beleven het blijft spannend om te lezen.

groetjes Rieke en Liz