14 - Norrfjarden - Ramvik

28 juni 2015 - Norrfjärden, Zweden

Vanmorgen vroeg opgestaan om vandaag een flinke ruk te maken. Om 9 uur reden we de camping af en de zon scheen al heerlijk. Om 11 uur hadden we weer een telefonische afspraak met de dierenarts. Zij had goed nieuws, dat Jip naar huis mocht om aan te sterken. Hij had weer flink gegeten en thuis zou hij zeker nog sneller opknappen. Tussen 1 en 4 kon hij worden opgehaald. Dit bericht gaf ons vleugeltjes en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt om veel kilometers te maken.

De route die we rijden is hetzelfde als op de heenreis alleen nu in het zonnetje. :)
Boodschappen doen wilde vandaag niet erg lukken. Stonden eerst bij een soort Saturn achtige winkel en die verkocht geen brood. Daarna nog een poging gedaan en toen was het een gereedschapswinkel, dus geen brood gekocht.
Ook met de campings hadden we hetzelfde probleem. We wilde een camping aan het water maar tot 2x toe was het een camping op een berghelling. En bij bomen zitten muggen..........sabeltantmuggen.
Gelukkig lag de derde camping wel aan een groot meer en hadden we de laatste plek. We kwamen om half 5 aan. We moesten volgens de camping dame wel achteruit de plek oprijden. Zo gezegd, zo gedaan, echter vonden onze achterburen dat we niet goed stonden en te dichtbij. Dus de camper wat meer aan de kant gezet. De camper moest wel op de blokken aan de voorkant, anders is dat heeeel lastig met koken. Carin zei nog wel tegen de Noren dat dit de laatste plek was en dat we geen keus hadden! De stoelen in de zon gezet en genoten van het uitzicht met uiteraard een biertje. Daarna zijn we nog even naar het strandje gelopen onder het genot van een ijsje. Het leek wel een zomervakantie. Carin heeft pootje gebaad. Was verfrissend!
Daarna terug naar de camper gegaan en daar nog heerlijk in de zon gezeten.

's Avonds nog contact gehad met Dymphna over Jip. Hij heeft beneden even rondgelopen en is toen zijn mandje ingekropen.
Het scheve koppie valt reuze mee, of hij nu minder ziet is nog niet duidelijk.

Totaal 442 km

1. Elly:
    29 juni 2015
    Jeetje, ik lees de verhalen van 4 dagen en zie dat Jip wel het een en ander heeft meegemaakt, pffff dan is het inderdaad heel ver weg voor jullie. wat vervelend maar wel fijn om te horen dat het nu beter gaat. Hoop nog steeds.
    Jullie zijn nu dus eerder naar huis aan het rijden? rustig aan zeker nu het weer beter met Jip gaat gelukkig.