15 - Ramvik - Skagern

29 juni 2015 - Skagern, Zweden

Ook vanmorgen weer vroeg opgestaan, snel gaan douchen, gegeten en op pad gegaan. De route vanaf Ramvik ging ook vandaag over de E4 tot aan Gavle. Vanaf daar een andere route genomen weg 68 en weg 50 via Avesta, Lindesberg, Orebro, Laxa tot aan Skagern. We rijden wat meer door dorpen en in dit deel veel koeien en groene weides. Onderweg in de weides kraanvogels gezien. En ook weer ontzettend veel lupines.
Het weer begon goed maar naarmate de dag vorderde kwam er meer bewolking en zelfs een paar kleine regenbuien.
Onderweg op een parkeerplek onze boeking gewijzigd voor de boot, Gotenburg-Kiel voor morgen 30 juni.
Daarna onze weg vervolgd. Ineens reden we achter kermisattracties. Het leken wel de theekopjes uit Disney, hihi. Disney on Tour in Zweden.
De hele kermis werd verplaatst en het was nog een flinke kluif om alle wagens te passeren op deze 2-baans weg. Maar 40 km was toch echt te langzaam!
Om 19.00 uur kwamen we op de camping in Skagern aan. Mooie camping aan het Skagern meer met strandje. De zon scheen inmiddels weer en na het eten in het zonnetje koffie gedronken.

Totaal 598 km.