13 - Akaslompolo - Norrfjarden Zweden

27 juni 2015 - Norrfjärden, Zweden

Vanmorgen om 10.00 uur vertrokken van de camping. Het zonnetje stond hoog aan de hemel. Is niet weggeweest, hihi. We moesten tanken en dat deden we in het dorp. Op weg naar de pomp kwamen we een rendier tegen, die liep naast de weg. Even later reden we nog even door het plaatsje Akaslompolo en zagen we er nog een paar. Nou de dag begon goed. Zon en rendieren, het kon niet op.

Maar er is een tijd van gaan dus keerden we de camper en gingen op weg. De terugweg gaat grotendeels over dezelfde weg. Onderweg weer uitkijkend naar rendieren. Nou dat werd beloond, ineens zagen we een hele kudde staan en kon ik de camper langs de perkeren. Hup de camper uit met fototoestel en schieten maar. De kudde hoorde mij niet aankomen en ik kon op redelijke afstand de rendieren met jong fotograferen. Wat een kado zo vroeg op de dag. We vervolgde onze weg totdat het tijd was om weer met de dierenarts te bellen. Om kwart over 11 hadden we een belafspraak met de dierenarts. Jip was wat meer in balans en de dierenarts had het idee dat hij wel iets kon zien. Had na gisteravond niet meer gegeten en zou dwangvoeding krijgen en nog steeds het infuus. Ze was gematigd optimistisch. We spraken af dat we om half 4 terug zouden bellen. Blij met elke vooruitgang van Jip vervolgden wij onze weg.

De zon bleef ons vergezellen, ook fijn. Het ziet er toch allemaal wat leuker uit dan.   We zien ook mooie vogeltjes, die soms wel heel erg laag vliegen. Om kwart over 3 reden we door Kalix en zijn we gestopt om weer met de dierenarts te bellen. De dierenarts was blij verrast te kunnen melden dat Jip flink had gegeten, gebunkerd zei ze letterlijk en dat hij om aandacht vraagt. Een goed teken en wij sprongen een gat in de lucht.

Om 18.00 uur reden we de camping op in Norrfjarden. Het zonnetje scheen nog heerlijk en daar hebben we nog van genoten.
Wat een mooie dag, Zon, rendieren en een positief bericht over Jip. Wij zijn zoooo blij.

De camping Ladrike is een leuke kleine camping en heeft zelfs een zwembad.

Totaal 395 km.

1. Marieke:
    28 juni 2015
    Wat een Super mooie foto's! En fijn dat de zon goed meehelpt
    X Marieke