13 - Stavanger - Bortveit

12 juni 2012 - Bortveit, Noorwegen

12 juni 2012 Stavanger - Bortveit 135 km

Vanmorgen vertrokken we om half 11 van de camping op weg naar Bergen. We besloten om de E39 naar Bergen te nemen ipv de route die we gepland hadden. Onderweg is het een mooi gezicht, overal klein eilandjes. Kale rotspartijen, in deze omgeving zie je in je verbeelding zo de Vikingen lopen. De benzinepomp kwam in zicht, ja ook de camper lust wel wat, met daarbij meteen een supermarkt, ook handig voor ons. Na de boodschappen te hebben ingeladen en een kopje koffie met het mooie uitzicht reden we weer verder.

Na enkele bruggen, tunnels, was het nu tijd voor de veerboot.

Ons aangemeld bij het loket en de overtocht betaald 444 Nkr. Volgens de dame achter het loket vertrok de boot over 3 minuten, dat was mooi meegenomen.

IMG_5919 Resized

De veerboot vertrok uit Mortavika en bracht ons naar Arsvagen. De overtocht duurde 20 minuten. We zaten nu op het eiland Vestre Bokn. Via weer een aantal flinke tunnels van 5 tot 6 km bereikten we de andere eilandjes en de weg is nog steeds de E39.

Het landschap veranderde langzaam van kale rotsen naar begroeide rotsen. De zon begon door te breken en we besloten te stoppen (15.30 uur) en staan nu op de Langenuen camping op het eiland Stord.

Een mooie plek gevonden met uitzicht op de Langenuen Fjord. Nou, dat is genieten met zo’n uitzicht.

IMG_5928 Resized

1. Stuart:
    15 juni 2012
    Hoi Tanja en Karin,
    Ik hoop dat jullie Noorwegen net zo prachtig vinden als mijn vriendin en ik.
    Wij komen er elk jaar graag terug. Maak er een mooie reis van!!

Groet,

Stuart