13 - Glendambo

10 januari 2017 - Glendambo, Australië

10 Januari 2017

Na een onrustige nacht om half 6 gewekt door de wekker. Het is alleen nog donker buiten dus de wekker maar 3 kwartier later gezet. We vertrokken om half 8 en het was nog heerlijk koel. Eerst getankt en op naar Coober Pedy, bekend van opaal mining. Ook dit plaatsje is flink gegroeid. Het was eerst 1 winkelstraat en wat ondergrondse woningen, kerk en hotel en een Roadhouse / camping. Nu een compleet dorp. We zijn het ondergrondse museum van het Dessert Cave hotel gaan bekijken. Hier laten ze zien hoe ze vroeger en nu het opaal uit de grond halen. Je kan opaal kopen in allerlei sieraden en voor elk is er wat wils. Het was inmiddels lunchtijd geworden en dat hebben we gedaan in het Dessert Cave Hotel. De lunch bestond uit een tosti ham/kaas/tomaat met friet. Overal krijg je hier friet bij.

Na de lunch zijn we terug gelopen naar de camper en hebben we nog een rondje door Coober Pedy gereden en besloten we door te rijden naar Glendambo omdat het nog zo lekker vroeg was en de rit morgen dan niet zo lang is. Het landschap wisselt zich ook vandaag af, veel groen. Vlak zover als je maar kijken kan met helemaal niets. Paar dode slangen op de weg gezien, een dode kameel in de berm. Een dode koe met de daarbij behorende auto die total loss was. Zelf een paar vogeltjes geschampt. Geen dode of levende kangaroo gezien. Maar wel een paar levende Emu’s gezien. Ook veel rood-witte papegaaien in de bomen. Na 254 km kwamen we om 15.24 uur aan in Glendambo.

De camping behorende bij Glendambo Hotel zou een zwembad hebben, echter was deze  buiten gebruik. Gelukkig hangt er een grote wolk boven ons en staat er een heerlijk windje. Pffff. We waren de eerste op de camping, nou ja camping kan je het niet noemen. Het is een veld met stroompalen, wc’s en douchegelegenheid, geen kook gelegenheid en de wasmachine en droger kwamen uit het jaar kruik. Nou dat wordt dan zelf koken! Dat is een heerlijke spaghetti maaltijd geworden, jammie. Eindelijk lekker gegeten.

Na het eten heerlijk buiten kunnen zitten in de schaduw achter de camper en konden we genieten van ons kopje koffie.

484,6 KM

Caravanpark Glendambo