12 - Marla

9 januari 2017 - Marla, Australië

09 Januari 2017

We werden gewekt door de wekker om half 6. We zagen een mooie zonsopgang op de camping en aten in alle rust ons ontbijtje. Yoghurt, ananas sap en een kop koffie. Tijd voor de douches. Na de douche de camper gevuld en geleegd en vervolgens getankt en op pad gegaan naar Marla. Even gecheckt of we de goede weg hadden en rijden maar.

Onderweg mooi uitzicht en afwisselend landschap. We zien toch veel wateroverlast op het land, als je het zo mag noemen, volgens mij is elke druppel hier welkom. We worden gewaarschuwd voor loslopend vee en kangaroos. De kangaroos zien we niet wel het loslopende vee. Er zijn hier inmiddels een aantal cattlestations bij gekomen en het vee loopt gewoon los over de immens grote terreinen. Ik vraag me af hoe ze ze terug vinden? Maar wij zien er genoeg, gelukkig niet op de weg maar het is wel oppassen geblazen.

We volgen de Explorer Highway en stoppen regelmatig bij een Roadhouse voor koffie en of wat fris. De lunch gebruiken we op een parkeerterrein waar we gelukkig in schaduw konden zitten. Het landschap wisselt zich af me zo nu en dan laag groen en dan weer bomen. Hele grote bomen staan hier niet. Het is onderweg verschrikkelijk heet als je even buiten de auto komt. We doen dat dan ook zo weinig mogelijk. Onderweg gaan we de provinciegrens over naar Zuid Australië en moeten we alle fruit en groente weggooien. Staan zware boetes op als je het negeert en ze je betrappen. Ze zijn bang voor fruitvliegjes enz. en de daarbij behorende ziektes. Alsof die fruitvliegjes de grens niet overvliegen! Maar braaf als we zijn doen we het. In Zuid Australië hebben ze een andere tijd en is het meteen 1 uur later. We kwamen om half 3 aan en dat was nu half 4 op de enige camping die Marla rijk is en gelukkig een zwembad heeft. Gauw een plekje onder de bomen uitgezocht en de stroom aangesloten zodat de Airco alvast aan kan. De tafel en de stoeltjes naar buiten en tijd voor een biertje.

Het is te heet om te koken dus we besloten uit eten te gaan op de camping. Nou heel veel keus was er niet het werd een hamburger met friet. Het zag er goed uit en smaakte goed, voorzover ik trek had. Na wat naar binnen gewerkt te hebben zijn we terug gelopen naar de camper. We zijn vroeg gaan slapen, buiten zitten kon nog steeds niet vanwege de hitte. Het lijkt wel of we in een hete föhn zitten.

De zon ging om kwart voor 9 onder.

450 KM

camping: Marla