14 - Port Augusta

11 januari 2017 - Port Augusta, Australië

11 Januari 2017

Ook vandaag om half 6 opgestaan. De zon piept net boven de horizon en het is heerlijk buiten. We gaan douchen en maken de boel aan kant en zijn klaar om te vertrekken.

We gaan tanken en laten Glendambo achter ons. Voor ons de Explorer Highway, het is bewolkt maar de is een zege hier. Buitentemperatuur volgens de auto is 22 graden.

Maar het is nog vroeg 07.15 uur. We genieten van de natuur om ons heen. We passeren een paar grote meren, waarvan Island lagoon een van de grootste is. Er vallen ook nog een paar spatjes onderweg en daar blijft het bij. Veel vee langs de weg, ook kuddes schapen gezien en ook vandaag weer emu’s. Je moet goed kijken want ze gaan goed op in het landschap. We stoppen in Pimba voor een kop koffie en vervolgen onze weg naar Port Augusta. Nog een keer gestopt waar we een mooi uitzicht hadden op de Flinders Ranges.

We kwamen om half 3 in Port Augusta aan en zijn naar de Big4 camping gereden.

Inchecken en we kregen plaatsnummer 53, vlakbij de douches en de toiletten.

Na eerst een biertje te hebben gedronken zijn we naar het zwembad gegaan. Daar staan een paar ligbedden met onze namen erop.:)

Heerlijk.

Het avondeten was wederom Spaghetti met salade. We hadden nog genoeg over van de vorige dag. Koffie gedronken buiten in het zonnetje en terwijl ik dit schrijf zie ik een fantastische zonsondergang.

279 KM

Camping: Big4 Port Augusta