13 - Brisbane

28 maart 2011 - Brisbane, Australië

28 maart 2011

De zon kwam net te voorschijn toen wij vandaag om 7 uur door de wekker gewekt werden. Het ochtendritueel vond dus heerlijk in de zon plaats, koffie drinken en ontbijten. Toen we alles ingepakt hadden en klaar voor waren ging het regenen. Vandaag stond Brisbane als eindbestemming in de planning. We hebben niet de HWY genomen maar de toeristische route langs de Goldcoast. De zon was inmiddels ook weer op zijn best. Onze eerste stop was om de rookmelder te demonteren, deze gaat te pas en onpas af, zelfs buiten! Bij Hastings point zijn we gestopt bij de kust op een mooie picknick plaats, voorzien van BBQ, kinderspeelplaats enz. We hebben hier een strandwandeling gemaakt, mooie schelpen en een prachtige branding gezien. De weg leidde ons verder langs de kust en kwamen vele leuke kleine plaatsjes door. Bij Tweed Heads south zijn we gestopt voor een bezoek aan het Minjungbal Aboriginal Cultural Centre. De geschiedenis van de Aboriginals is ons bekend we hebben meerdere Aboriginal centra tijdens onze vorige reizen bezocht. Dit centrum is opgezet door een Aboriginal dame die 30 jaar bij een Australische familie heeft gewerkt daar haar opleiding heeft genoten maar haar afkomst nooit is vergeten. Toen zij gepensioneerd was heeft zij dit centrum opgericht. Het was een leuke onderbreking en de geschiedenis blijft interessant. Toen het lunch tijd werd zijn wij gestopt bij Kirra beach gestopt hebben we de lunch gemaakt en meegenomen naar het strand waar we heerlijk in de zon genoten van de zon, zee en de vrijheid. Het strand was niet druk, wat wandelaars en wij. In de verte zagen we dachten we Brisbane. Later bleek dit Surfers Paradise te zijn! Een grote stad vol met hotels en torenflats dat hadden we ons wel anders voorgesteld. Zonde van de kust. Onderweg nog last gehad van werk aan de weg wat voor enige oponthoud zorgde. Uiteindelijk kwamen we om kwart voor 6 op de camping, NewMarket Gardens in Brisbane aan. Bij het inchecken in de receptie zagen we dat het hier een uur vroeger was dus dat was mooi meegenomen. De camping ligt het dichtst bij de stad Brisbane en morgen gaan we met het openbaar vervoer de stad verkennen.

Totaal 180 km afgelegd.

Vandaag zonnig by kleuren .Stef,cees zondag geweest ,gezellig
    Cees moet kuren ,klaagt over moe zyn ,0,0,0,
    geniet er van
    Groetjes Paula genieten fyn van Adieu

R eis,foto,s allemaal gevolgt,prachtig mooie reis