11 - Byron Bay

26 maart 2011 - Byron Bay, Australië

26 maart 2011

De wekker vroeg gezet en om half 7 zaten we aan de koffie met de achterdeuren open van de camper met een ongekend mooi uitzicht. De zon deed zijn best en het beloofde weer een mooie dag te worden. We verlieten Taylor Arms via dezelfde weg en vervolgden onze weg via de HWY. We passeerde verschillende dorpen en kwamen om half 10 in Cofs Harbour aan. Daar hebben we de camper geparkeerd en zijn door het plaatsje gelopen. Nou we vonden dat we de dag hiervoor een goede keuze hadden gemaakt. Het is geen onaardig plaatsje maar om nou te zeggen ik moet het gezien hebben? We reden Cofs Harbour uit en wat zagen we, de `BIG Banana’, nou die moet je gezien hebben hoor!

Bij de Big Banana was een heel pretpark & waterpark maar daar zijn we niet in geweest. Wel hebben we de bijbehorende kleine bananenplantage bezocht. We zijn verder op pad gegaan via de HWY met af een toe een glimp op de oceaan. We wilden vandaag in Byron Bay aankomen dus moesten we even door tuffen. Onderweg in Balina gestopt bij de information, (VVV) voor wat folders enz. van de omgeving. Na Balina de toeristische route naar Byron Bay genomen, deze loopt meer langs de kust. In Byron Bay aangekomen, een echt toeristen dorp, zijn we eerst naar de Vuurtoren gereden. Nou dat was ook een hele onderneming. De camper is niet klein en een parkeergelegenheid vinden was wat moeilijk dus uiteindelijk helemaal omhoog gereden, tot we niet verder konden en gelukkig was er nog 1 parkeerplek. Wat een mazzel. Kostte wel 7 Dollar maar de benenwagen hoefde niet in actie te komen. Dus daar stonden we bij de vuurtoren met een heel mooi uitzicht over de kustlijn van Byron Bay. Helaas konden we de vuurtoren niet in en na de vuurtoren bewondert te hebben van alle kanten besloten we op zoek te gaan naar de camping. Zelfs met de tomtom was dat niet makkelijk! Toen we de camping gevonden hadden die we hadden uitgezocht bleek deze vol te zijn. Nou dat hadden we nog niet eerder meegemaakt. Daar werden we doorverwezen naar een andere camping, nl. Glen Villa. Een mooie camping met WIFI, eindelijk. Ligt wel verder van het strand en de weersvoorspelling zien er niet goed uit. Het is nog even spannend hoe het weer er morgen uitziet. Na het inchecken was het weer tijd voor.........