10 - Taylor Arms - PUB with no beer

25 maart 2011

We reden om half 10 de camping af en bezochten eerst het plaatsje Port Macquirie en daarna het Koala Park daar in de buurt. In dit park waren niet alleen koala’s te vinden maar ook allerlei andere dieren, dingo’s, kangoeroes, slangen en krokodillen en verschillende papegaaien. Allereerst bezochten we de Koala’s die zoals gewoonlijk bewegingloos in de boom hingen. Het zijn goede foto objecten. Daarna naar de dingo’s, die we mochten aaien onder begeleiding. De dingo voelde zacht aan. Toen op naar de kangoeroes, we hadden voer mee voor de kangoeroes.

In een afgezet stuk mochten we de kangoeroes voeren. Dat was leuk om te doen, alhoewel ze niet echt honger hadden kwam er toch een enkeling om gevoerd te worden. We zagen er een met een jong in de buidel en ook een met een wat groter jong die nog wel dronk bij moeder kangoeroes. Na deze enerverende bezigheid was het tijd voor een kop koffie en kleine lunch en alweer tijd om op te stappen. Het weer is super, zon en zo’n 25 graden.

De volgende stop was bij Timber Town. Dit is een nagemaakt dorp zoals men vroeger leefde in Australië. Het werd niet druk bezocht en het hoogtepunt was de rit in de postkoets getrokken door 2 paarden. We hadden medelijden met de mensen die vroeger zo reisden want rustig zitten is er niet bij. En het in- en uitstappen was ook een hele toer.

Om een uur of 4 zijn we weggegaan en hebben wat boodschappen gedaan in de winkel die er tegenover lag. We zagen wel in dat we ons einddoel voor vandaag niet zouden halen dus moesten we kiezen. Of naar de ‘PUB with no beer’ of doorrijden naar Cofs Harbour. We kozen voor de ‘PUB with no beer’. We hebben natuurlijk een cd met allerlei oude Australische nummers. Een van de nummers gaat over de ‘PUB with no beer’. De keus was voor ons niet moeilijk. Dus op naar ‘PUB with no beer’. Deze ‘PUB with no beer’ ligt in Taylor Arms en het zou 30 km rijden zijn, dat klopte ook wel alleen was het een slingerende weg die omhoog en omlaag ging. Kortom we hebben er een uur over gedaan en waren om ongeveer 6 uur bij de ‘PUB with no beer’. Volgens het internet zou er ook een camping zijn! Dus eerst de ‘PUB with no beer’ in om (want inmiddels hebben ze wel bier) een biertje te drinken, dat hadden we wel verdient na deze spannende rit. We vroegen meteen naar de camping maar de bardame legde uit dat we konden overnachten op het sportveld als we maar niet midden op de Pitt gingen staan. (Het is het cricketveld).

We waren gelukkig niet de enige camper dus besloten we daar te gaan staan. Omdat we gratis mochten staan besloten we in de ‘PUB with no beer’ te gaan eten. We liepen net de BINGO mis, pfffff daarmee hadden we nog een vleespakket kunnen winnen. Onze buren van de andere camper hadden zo’n vleespakket gewonnen. Na het diner gingen we terug naar de camper gelukkig hadden we de zaklamp mee want het was aardedonker.