10 - Brusand

9 juni 2012 - Brusand, Noorwegen

09 juni 2012 Brusand 0 km

Tik, tik, tak, het regen op het dak. Nee, het zag er niet naar uit dat de zon deze dag zou gaan schijnen. Het weer paste goed bij de kater van de wedstrijd...........

Douchen, eten, de wandelschoenen en regenpak aan en op pad.

Langs de kust en door de duinen naar de vuurtoren gewandeld. Het eerste deel was de regen niet heftig maar wel constant maar halverwege de wandeling klaarde het weer toch op. Het pad door de duinen liep kris kras door de weilanden. Bij het prikkeldraad hadden ze een soort van trappetje gemaakt voor de wandelaars, heel handig.

We wandelde langs de koeien en schapen, gelukkig geen stieren.

Mooie wilde bloemen gezien, veel vogels, grote en kleine.

De kustlijn wordt al woester met kale rotsen. De boerderijen liggen hier gewoon aan zee!

De vuurtoren Kvassheim is de laatste gebouwde vuurtoren langs deze kust in 1912.

Het plaatsje Brusand heeft 380 inwoners, ligt in de gemeente Ha en in de provincie Rogaland.

De vuurtoren kwam in zicht en het zonnetje scheen inmiddels behoorlijk. De vuurtoren was helaas op zaterdag gesloten dus stonden we voor een dichte deur. De kleine vissershaven die bij de vuurtoren lag ook maar even bekeken. Via de weg zijn we terug gewandeld naar de camping. De rest van de middag hebben we in de zon kunnen zitten bij de camper.

IMG_5719 Resized

De camper oranje versierd en om 18.00 uur zaten we klaar voor de wedstrijd.

Nou laten we daar maar niets over zeggen, dat doet half Nederland al.