09 - Mandal - Brusand

8 juni 2012 - Brusand, Noorwegen

08 juni 2012 Mandal - Brusand 177 km

Vanmorgen wakker geworden met hevige regenval. Het dikke wolkendek beloofde niet veel goeds, dus het was maar goed dat we vertrokken.

Om half 11 reden we de camping af en bezochten we eerst de supermarkt in Mandal om van alles en nog wat in te slaan.

Vervolgens gingen we op weg, de snelweg E39 volgend naar Lyngdal, Flekkefjord en Egersund. Nou ja snelweg, het is een 2-baans weg waar je max. 80 km mag rijden. We hebben op deze weg wel 22 tunnels gehad, variërend van 600 mtr. tot 3 km. Het zijn ook flinke rotspartijen waar we door heen rijden. Dat is toch een flinke klus geweest al die tunnels. De regen vergezelde ons het grootste deel van de dag. Bij Flekkefjord getankt en bij de Pitstop een broodje hotdog met frietjes gegeten, mmmm.

Het uitzicht onderweg is ondanks de regen fantastisch en niet te beschrijven.

Bij Egersund verlieten we de E39 en gingen we weg 44 op naar Brusand. Het landschap verandert geleidelijk. Van bosrijk naar kale rotsen. De binnenweg waar de gemiddelde snelheid 60 of 70 km is niet druk, toch regelmatig aan de kant gegaan om de ‘snelle jongens’ te laten passeren. Wij hebben geen haast en genieten van het uitzicht en vergezichten. Links rijdend langs de Nordsjoen (Noordzee) en rechts rotslandschap met heel veel schapen. Bij het plaatsje Brusand was het zoeken naar de camping. De camping toch voorbij gereden dus gekeerd waar het mogelijk was. De camping had genoeg plaats dus we konden uitzoeken waar we gingen staan. Inmiddels was het droog geworden en leek het weer op te knappen. Als we krant bij de receptie moeten geloven wordt het beter.

De camper op de plek gezet, de schotel voor ontvangst van TV aangezet. Is één druk op de knop maar dan moet het wel werken. Het enige wat de schotel zei was: klaar met schotel sluiten. En meer deed de schotel niet. We kregen visioenen van onze vorige schotel en @#$%^&*()_ grrr.

Normaal is het 1 druk op de knop en de schotel zoekt Astra 1, volautomatisch wat wil je nog meer! Stroom losgekoppeld, camper gestart, het mocht niet baten. Nog van alles en nog wat geprobeerd en uiteindelijk alles maar uitgezet. Tv uit, ontvanger uit en schotel uit.

Toen alleen de schotel gestart en ja hoor daar ging de schotel op zoek naar Astra 1 en hadden we even later BEELD.

Daarna zijn we naar de zee gewandeld om even uit te waaien. De flinke wind maakte dat de golven op de rotsten beukten en dat is toch altijd weer een fascinerend gezicht. Wat een natuurgeweld.

Om 18.00 uur zaten we klaar voor de eerste wedstrijd.