10 - Ayers Rock

7 januari 2017 - Ayers Rock, Australië

07 Januari 2017

Om half 6 ging de wekker. Buiten nog een heerlijke temperatuur. Vandaag een nieuwe poging naar Kings Canyon. Eerst maar weer de dieseltank gevuld en op pad gegaan. De goede snelweg gevonden, de Stuart Highway richting Erldunda. Veel groen onderweg en ook nog kamelen gezien. Onderweg werd er een Roadhouse aangegeven en daar zijn we gestopt voor een kop koffie. Het was tevens een camping en ze hadden zelfs een klein zwembadje. De koffie smaakte goed en na een praatje met de eigenaar zijn we weer verder gereden. Op naar het volgende Roadhouse. Onderweg mooie vergezichten. Niet weer te geven op een foto. Bij het volgende Roadhouse hebben we wat gegeten, brood met ei en spek, jammie. Het is zo heet onderweg dat we met 2 ramen open rijden, de temperatuur schommelt tussen de 35 en 40 graden. Bij het daaropvolgende Roadhouse hebben we getankt en waterijsjes gekocht. We besloten daar om niet naar Kings Canyon te gaan Het was de bedoeling om daar te gaan wandelen maar wandelen is niet te doen in deze hitte. Het scheelt 200 km als we rechtstreeks naar Ayers Rock resort gaan. Daar kwamen we om half 3 aan en je raad het al daar aangekomen zijn we meteen naar het zwembad gegaan. Afkoelen werd het niet echt want het was net badwater zo warm. Maar het was wel even lekker. Na een uurtje zwemmen zijn we weer op pad gegaan naar het centrum. Ook dit resort is zo gegroeid dat je nu met een bus naar het centrum kan gaan en dat hebben we dan ook gedaan. Daar herkende we alleen het pleintje waar we ooit ons eerste macademian ijsje aten! We wilden daar uit eten gaan helaas ging het restaurant pas om half 7 open en wij waren daar om 5 uur pm. Dus eerst een rondje over het pleintje gemaakt, vreemd genoeg gingen alle winkels net dicht. Toen maar ons vertier in de supermarkt gezocht. Vers fruit gehaald en wat te drinken en dat op het pleintje opgegeten en gewacht tot het restaurant open ging. Dat ging stipt om half 7 open. We werden naar de tafel gebracht, we mochten niet aan het raam zitten want dat was voor 4 personen! Dat begon al goed. Vervolgens kregen we de kaart en moest je zelf in de rij gaan staan om te bestellen en af te rekenen vervolgens krijg je een buzzer mee en kan je aan je tafel gaan wachten tot die afgaat. Drank moest je ook weer apart halen, afijn een vreemde bedoening vind ik voor een restaurant. Het eten smaakte naar niets kortom niet zo’n succes.

Na ons diner hebben we de bus terug genomen was de camper inmiddels door de airco lekker afgekoeld en hebben we nog een kop koffie buiten gedronken.

450 KM

Camping: Ayers Rock Resort