08 - Tomago ipv Maitland

23 maart 2011 - Newcastle, Australië

23 maart 2011

10 uur, tijd om te vertrekken. Heerlijk ontbeten in de zon en na het ontbijt vertrokken we met als einddoel Maitland. Maar eerst nog even langs de supermarkt voor een nieuwe waterkoker en nog wat andere boodschappen die we vergeten waren.

De juiste weg was gauw gevonden wel onderweg veel werk aan de weg. We namen de putty road naar Maitland. Een mooie toeristische weg, veel bochten, klimmen en dalen. Achteraf hoorden we dat het een gevaarlijke weg was waarop veel ongelukken gebeurden. Maar wij hielden ons netjes aan de aangegeven snelheid.

Onderweg op een van de parkeer gelegenheden geluncht en in de middag nog even gestopt bij een cafe, The Grey Gum Cafe, voor een kop koffie en scones. We arriveerden rond 6 uur in Maitland en we dachten dat het een kleine plaats was maar dat was niet het geval. Ook de camping die we uitgezocht hadden was moeilijke te vinden. En toen we deze eindelijk gevonden hadden bleek die vol te zijn. Achteraf maar goed ook want veel goeds was de camping niet. Carin kreeg nog wel een adres van een andere camping zo’n 20 km verderop.

Dus weer op pad naar Raymond Terrace maar onderweg kwamen we een andere camping tegen in Tomago de Tomago Village camping nou deze camping zag er veel beter uit.

Bij het inschrijven kregen we nog allerlei tips voor de route naar Cairns. Dus uiteindelijk zaten we om half 8, inmiddels donker buiten aan het welverdiende biertje.Het avondeten werd iets makkelijks, gebakken eieren met ham. ‘s Avonds werden we door de buren geroepen om te kijken naar een possum in de boom.

Met fototoestel in de aanslag kwamen we aan en konden we de possum op de plaat vastleggen. De possum werd gevoerd met appel en ik mocht de possum ook voeren en Carin nam op het juiste moment de foto daarvan! Nou een possum hadden we nog niet gezien dus dat was weer een mooi moment.

De rest van de avond (niet lang) hebben we nog buiten gezeten helemaal ingespoten met anti muggen lotion.

Totaal 300 km afgelegd.

Camping Tomago Village camping - 27 Dollar